مرزهای پرویزخان و خسروی به منطقه آزاد قصرشیرین اضافه می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه محدوده منطقه آزاد قصرشیرین هفت هزار و ۲۷۳ هزار هکتار است گفت: گمرکات پرویز خان و خسروی از امکانات مناسب و گسترده زیرساختی برخوردار است و پیشنهاد رسمی الحاق آن‌ها به محدوده منطقه آزاد قصرشیرین به دولت ارسال می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: پیشنهاد اضافه شدن مرزهای پرویزخان و خسروی به منطقه آزاد قصرشیرین تهیه و برای تهران ارسال شده و با استقبال هم مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح موجب ارزش افزوده فراوانی برای سرمایه‌گذران و مردم استان خواهد شد گفت : با این کار قصرشیرین تنها منطقه آزادی است که که از ۲ طرف به ۲ پایانه و گمرک متصل است و خوشبختانه امروز هم و بر اساس وظیفه ذاتی مناطق آزاد، واردات کمتری از این منطقه انجام می‌شود و تمرکز بیشتری روی صادرات محصولات دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تصویب منطقه آزاد قصرشیرین را نقطه عطفی در تاریخ پیشرفت و توسعه استان دانست و افزود: قصرشیرین از نظر زیرساخت و امکانات یکی از بهترین مناطق آزاد است که می‌تواند الگوی موفقی برای سایر مناطق آزاد باشد.

بازوند منطقه آزاد تجاری «ارس» را به عنوان منطقه آزاد معین استان اعلام کرد و ادامه داد: این منطقه یکی از موفق‌ترین مناطق آزاد کشور در بحث کشاورزی است و هفته گذشته بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با مدیران منطقه‌ آزاد ارس امضا شد راه‌های استفاده از تجربیات موفق این منطقه و استفاده از آنها در منطقه آزاد قصرشیرین بررسی شد.

استاندار کرمانشاه در پایان ضمن گلایه از برخی مدیران در تعلل تکمیل شرح خدمات منطقه آزاد قصرشیرین هم گفت: این مدیران موظفند در ۲۴ ساعت آینده جواب استعلامات را بدهند تا مقدمات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین فراهم شود.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت قصرشیرین به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

قصرشیرین بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز خسروی و پرویزخان فعال است.

کد خبر 45558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =