رئیس سازمان جنگل‌ها: ۴۰ درصد آب کشور در زاگرس ذخیره می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۴۰ درصد از آب کشور توسط پوشش گیاهی زاگرس ذخیره و به تدریج آزاد می شود.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از مطلب ارسالی روز سه‌شنبه روابط‌عمومی جهادکشاورزی استان فارس، مسعود منصور در سفر به شهرستان های کازرون و کوه چنار از توابع این استان با بیان اینکه حق حیات، حق زیستن و امنیت حیاتی متعاقب امنیت غذایی مهم ترین حق بشر در جامعه است، اضافه کرد: جنگل ها ثروت عمومی و متعلق به مردم دیروز، امروز و نسل آینده است و ما در منابع طبیعی باید بتوانیم حافظین ثروت عمومی مردم باشیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: ۴۰ درصد از آب کشور توسط پوشش گیاهی زاگرس ذخیره و به تدریج آزاد می شود، با توجه به ریزگردهای موجود در کشور و نقش جنگل ها در جذب گرد و غبار، اهمیت این منابع پایه مشهود است.

او افزود: ضمن تامین امنیت غذایی باید حفظ منابع پایه آب ، خاک و پوشش گیاهی به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد تا امنیت غذایی در سال‌های آینده از بین نرود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: توسعه سطحی در حوزه اراضی سیاست وزارت جهاد کشاورزی نیست و باید با روش هایی مثل گلخانه ها، مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری تولید در واحد سطح را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه سالانه ۱۶.۴ تن خاک در هکتار تحت فرسایش آبی قرار دارد که با عملیات آبخیزداری حداقل ۹ متر مکعب کاهش پیدا می کند،گفت: یکی از راه‌های اصلی نجات کشور در حفظ منابع پایه توجه به مسائل آبخیزداری است.

احیای ۳۵۰۰ قنات در کشور 

او ادامه داد: در سال‌های اخیر با انجام فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری سه هزار و۵۰۰  قنات احیا شد که که باعث شده برخی افرادی که بر ‏اثر خشک شدن قنات‌ها مهاجرت کرده بودند باری دیگر به زادگاه خود بیایند.‏

وی از مسئولین سیاسی منطقه خواست تا به اعتبارات بخش آبخیزداری در سطح شهرستان کمک کنند.

منصور بیان کرد: به منظور تجهیز وسایل و امکانات عملیات آبخیزداری،۷۰ میلیارد ریال به اعتباراتی که پیش از این به شهرستان های کوه چنار و کازرون تخصیص یافت، اضافه شود.

شهرستان‌های کازرون و کوه چنار در غرب شیراز قرار دارند. 

کد خبر 45498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =