افزایش نرخ تورم تولیدکننده بخش خدمات در بهار ۱۴۰۰

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور در فصل بهار ۱۴۰۰ نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ۱۱.۲ درصد رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز، براساس گزارش جدید مرکز آمار، این میزان در مقــایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۷.۳) ۳.۹ واحــــد درصد افـزایش دارد.

براین اساس کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش های "آمــوزش" (۱.۹ درصد) و "فعالیت‌های املاک و مستغلات" (۳.۸ درصد) است. بیشترین تورم فصلی نیز به ترتیب مربوط به " فعالیت‌های بیمه" (۲۵.۸ درصد) و "آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعـــالیت‌های تصفیه" (۲۰.۰ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ۱۴۰۰ به ۴۸.۷ درصد رسیــد که در مقایسه با همیــن اطلاع در فصل قبل (۴۲.۶) ۶.۱ واحـــد درصد افزایش داشته است.

به عبارتی، میـانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ۱۴۰۰ نسبت به فصل بهار ۱۳۹۹، ۴۸.۷ درصد افزایش دارد.

در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش "آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" (۲۲.۰ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به بخش "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا " (۸۴.۵ درصد) بوده است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۴۰۰ (تورم سالانه) به ۴۲.۰ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳۷.۸) ۴.۲ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش "آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه " (۶.۳ درصد) و بیشترین آن مربوط به بخش "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا (۶۵.۹ درصد) است.

کد خبر 45425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =