محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم

«علی اکبر محرابیان» امروز به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش اگزیم نیوز، صبح امروزلیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که در آن علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیرو معرفی شده است.

علی اکبر محرابیان در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمده و مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است.

محرابیان در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) بعد از برکناری علیرضا طهماسبی، سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد.

محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دوم احمدی نژاد نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

برخی از سوابق اجرایی علی اکبر محرابیان شامل مشاور رئیس جمهوری و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم، طراح لایحه ساماندهی مصرف سوخت و گسترش حمل و نقل عمومی و حمایت از صنعت خودروسازی و صنایع جانبی و بسط این لایحه در قالب تبصره ۱۳ قانون بودجه است.

همچنین وی رئیس و نماینده رییس جمهوری اسبق در ستاد تبصره ۱۳، نماینده ویژه رئیس جمهوری در کارگروه مسکن کشور، عضو شورای عالی فنی کشور بوده است

حمایت از صنعت داخلی در قالب تبصره ۱۳ در حوزه‌های مختلف صنعت‌، اعم از خودروسازی و صنایع جانبی از دیگر سوابق محرابیان است.

وی معاون بزرگترین شرکت تولید کننده صنایع چوب کشور بوده است. مشاور شهردار تهران و نیز عضو هیئت مدیره شرکت شهروند وابسته به شهرداری تهران از دیگر سوابق وی است.

کد خبر 45388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =