با استفاده از فناوری روز می توان کیفیت محصولات صادراتی را افزایش داد

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: با بهره گیری از دانش و فناوری روز نه تنها کیفیت تولیدات و حجم صادرات افزایش خواهد یافت بلکه می توان با ایجاد زیرساخت های صنعتی کشور و بهینه سازی خطوط تولید، بستر شکوفایی صنعت را فراهم کرد.

سیدمحمدحسن عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با تشریح برخی از ویژگی ها و ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کشور، افزود: با وجودی که برخی مواقع گفته می‌شود محصولات ایرانی به دلیل کیفیت پایین امکان صادرات ندارند اما این سخن یک بی‌انصافی بزرگ در مورد توان واحدهای تولیدی و صنعتی است زیرا خیلی از محصولات تولیدی ایران قابل عرضه در بازارهای مختلف هستند.

وی در خصوص دلایل استقبال از کالاهای ایرانی در کشورهای دیگر، اظهار داشت: بسیاری از محصولات ایرانی نه‌تنها استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنند؛ بلکه به لحاظ کیفی سرآمد تمام نمونه‌های مشابه خارجی هستند به همین خاطر در بازارهای بین‌المللی انتخاب اول تجار به شمار می روند.

عظیمی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در کیفیت یک محصول، بازار هدف، نیازها و درخواست‌های آن است. به عنوان مثال در ساخت‌وساز، در کشور چین می‌توان هر سه روز سقف جدیدی را روی بنا ساخت اما در ایران این مدت حدود یک ماه است؛ در نتیجه سرعت ساخت‌وساز در چین بسیار بالاتر است؛ این یعنی به سیمان مرغوب‌تر، باکیفیت‌تر و بادوام‌تری نیاز دارند. با توجه به اینکه تولیدکننده ایرانی بازار خوبی در این کشور دارد، به راحتی می‌تواند با این استانداردها سیمان مورد نظر را تولید ‌کند.

وی بیان کرد: این روند به این معناست که در اغلب موارد بازار کیفیت محصول را مشخص می‌کند و اگر محصولی با استانداردهای پایین تولید شود، به دلیل عدم‌نیاز بازار به کیفیت برتر است.

این فعال اقتصادی با اشاره به توان فنی تولیدکنندگان ایرانی، تصریح کرد: نه صنعت کشور آنقدر فرسوده است که نتوان در صادرات گام برداشت و نه توان نیروی‌انسانی و متخصص داخلی کم؛ البته که تولید با کیفیت و محصول مناسب بازارهای جهانی نیازمند بهره‌گیری از دانش و فناوری روز است تا علاوه بر افزایش محصولات صادراتی، زیرساخت‌های صنعتی کشور بهینه‌سازی و در نتیجه بستر مناسب برای شکوفایی صنعت آماده شود.  

کد خبر 45157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =