۲۰ میلیون دلار از تولیدات مجتمع پتروشیمی خراسان به خارج صادر شد

مدیرعامل پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد گفت: در بهار سال جاری حدود ۲۰ میلیون دلار از محصولات این واحد پتروشیمی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا بابازاده روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: در مجموع در بهار سال جاری  میزان تولید محصولات شیمیایی در مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان به ۲۵۷ هزار تن رسید که در در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد یافت.
وی اضافه کرد: در همین مدت  حدود ۱۶۰ هزارتن محصول اوره در این واحد صنعتی تولید شد  که نسبت به ظرفیت اسمی میزان تولیدات آن ۳۲ درصد افزایش یافت و این شرکت در مقایسه با سایر واحدهای صنعتی مشابه موفق شد تا در این تولید این محصول رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: افزایش میزان تولید در این واحد صنعتی موجب رشد ۳۵ درصدی  میزان درآمد و سود نسبت به برنامه پیش بینی رسید و پیش بینی می شود که این روند تا پایان سال جاری نیز ادامه یابد.
عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان ادامه داد: همچنین این شرکت از لحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد ۶۶ درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره نیز از سایر رقبای خود در کشور پیش است به نحوی که درآمدهای ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵بـه بهره برداری رسید.

این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث گردیده و دارای واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی می­باشد. ظرفیت تولید سالانه آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در این مجتمع به ترتیب ۰۰۰ر۳۳۰ ، ۰۰۰ر۴۶۵ و ۰۰۰ر۲۰ تن می­باشد.

کد خبر 44899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =