افزایش ۶۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه) در بازار تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۶۰ هزار تومان رشد نسبت به روز گذشته به نرخ ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۲ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۶۰ هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا امروز یک‌هزار و ۸۱۳ دلار و ۹۷ سنت قیمت خورد.

قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

مهمترین رویداد درخصوص بازار سکه و طلا حذف ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است. براساس این قانون از این پس مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت طلا اخذ می شود و دیگر از اصل طلا کسر نمی‌شود. این قانون قرار است از ۶ ماه آینده اجرا شود. 

پیش بینی می‌شود با اجرای قانون حذف مالیات برارزش افزوده صنعت طلا مجدد در کشور رونق یابد و در واقع این قانون به مصرف‌کننده برای خرید طلا کمک می‌کند.

کد خبر 44869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =