سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی در ۲۵ بانک دولتی و خصوصی

صندوق توسعه ملی به ‌منظور انجام تکالیف قانونی خود و با هدف تأمین مالی طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات ریالی در بخش صنعت و معدن، ازسال ۱۳۹۴ تاکنون، اقدام به سپرده گذاری ریالی در ۲۵ بانک دولتی و خصوصی کرده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، از سال ۱۳۹۴ تاکنون صندوق توسعه ملی بالغ ‌بر۵۷۱ هزارمیلیارد ریال از محل تسعیر منابع ارزی صندوق توسعه ملی و بازگشت اصل و سود سپرده های ریالی، نزد بانک‌های دولتی و خصوصی به منظور حمایت و تأمین مالی طرح های متقاضی تسهیلات در تمامی بخش های اقتصادی، سپرده گذاری نموده است.

از مبلغ ذکر شده ۳۲۰ هزارمیلیارد ریال (معادل۵۶ درصد) مربوط به منابع در اختیار بخش صنعت و معدن بوده است که تاکنون بیش از ۶۹ درصد منابع مذکور به متقاضیان این تسهیلات، تخصیص داده شده که منجر به تأمین مالی بیش از ۵ هزار طرح صنعتی و معدنی شده است.

گفتنی است؛ منابع در اختیار بخش صنعت و معدن در حوزه های سرمایه ی ثابت، سرمایه ی در گردش و صادرات محصولات صنعتی و معدنی و همچنین طرح های دانش بنیان بوده است.

لازم به ذکر است؛ از مجموع مبلغ ۳۲۰ هزار میلیارد ریال منابع صندوق توسعه ملی و در اختیار بخش صنعت و معدن، تاکنون بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال از منابع مربوط به قراردادهای ویژه‌ی صادرات محصولات صنعتی و معدنی و ۲۶ هزارمیلیارد ریال نیزمربوط به قراردادهای ویژه ی تأمین مالی طرح های دانش بنیان صنعتی و معدنی می باشد، ضمن آنکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد از کل منابع مذکور، مربوط به تأمین مالی سرمایه در گردش طرح های صنعتی و معدنی بوده است.

کد خبر 44650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =