صربستان، دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپای شرقی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با تاکید بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی بین ایران و صربستان، گفت: این کشور، دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپای شرقی است.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی بخشنده روز شنبه در جریان دیدار استاندار قزوین با سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران، افزود: اشتراکات زیادی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی میان ایران و صربستان وجود دارد که باید از آنها بهتر و بیشتر بهره مند شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: صربستان در قلب اروپا واقع شده و از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است و امیدواریم به یک درک و فهم مشترک برای تعمیق روابط و مناسبات اقتصادی میان ۲ کشور برسیم چرا که دولت های ایران و صربستان به این موضوع و گسترده شدن روابط علاقه مند هستند.

بخشنده گفت: کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی ایران از جمله قزوین با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند در اختیار بازار صربستان قرار بگیرد و در این زمینه آمادگی تامین بخشی از نیازهای این کشور را داریم.

وی با بیان اینکه ایران و صربستان می توانند در حوزه گردشگری روابط بسیار خوب و تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند،  افزود: امیدواریم با رفع موانع بار دیگر شاهد لغو روادید (ویزا) برای سفر مردم ایران و صربستان به کشورهای یکدیگر باشیم.

سفیر صربستان در قزوین در سفر یکروزه خود به قزوین ضمن دیدار با استاندار از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و برخی آثار تاریخی این شهر نیز دیدن کرد.

صربستان کشوری با هفت و نیم میلیون جمعیت در نیمه شرقی اروپا قرار دارد و شهر بلگراد پایتخت آن است.

کد خبر 44568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =