کشف مواد مخدر، سلاح و قرص در روزهای گذشته توسط گمرک

سخنگوی گمرک گفت: طی روزهای گذشته توسط کارکنان گمرک، خرمای حاوی تریاک، اسفنج تشک آغشته به تریاک، حشیش در سیم‌کشی کامیون، سلاح جنگی و ظروف نوشابه حاوی مواد مخدر، کفش و سبزی حاوی قرص کشف و ضبط شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از گمرک، «سیدروح الله لطیفی» اظهار داشت: در روزهای اخیر، یک محموله پستی خرما به مقصد انگلستان کشف شد که با بررسی ماموران در  بخش امانات پستی، ۲۵۰ گرم تریاک جاسازی شده، کشف و ضبط شد.

وی افزود: همکاران گمرک با مشکوک شدن به محموله ابر تشک به مقصد کانادا، متوجه شدند که آغشته به تریاک است و چهار کیلو و ۲۲۰ گرم با صورت جلسه کشف و در اختیار مقام ذیصلاح قرار گرفت.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: در ۲ محموله پستی دیگر به مقاصد انگلستان و استرالیا که به ترتیب  کفش اسپرت و سبزی خشک شده بود، ۲۳۷ عدد قرص دیانابول (در کف کفش جاسازی شده بود) و ۲ هزار عدد قرص متادون ۴۰ (در بین سبزی‌ها جاسازی شده بود) کشف و ضبط شد.

لطیفی در خصوص سایر کشفیات انجام شده، گفت: کشف ۲ بسته حشیش به وزن ناخالص یک کیلو و ۵۰ گرم، در کانال سیم کشی زیر کانتینر کامیون ترکیه‌ای توسط مربیان سگ‌های موادیاب در گمرک بازرگان، کشف سلاح جنگی با مقادیر زیادی فشنگ  در مرز پرویزخان و کشف هشت بطری یک و نیم لیتری حاوی تریاک از اتوبوس مسافربری با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در استان هرمزگان بخشی از کشفیات پرسنل  گمرک در روزهای اخیر بوده است.

کشف انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی، روان‌گردان‌ها و به‌ویژه کشف ۱۲۰ تن پیش‌سازهای آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه ماهه فصل بهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲۳ درصد رشد داشته است.

کد خبر 44399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =