رشد ۵۶ درصدی سرانه مصرف آبزیان در هشت سال گذشته

رییس سازمان شیلات ایران از رشد بیش از ۳۸ درصدی تولیدات شیلاتی در بخش صید و آبزی پروری در هشت سال اخیر خبر داد و گفت: در سال ۹۹ سرانه مصرف آبزیان کشور به ۱۳.۳ کیلوگرم رسید که نسبت به سال ۹۲ و ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید این رقم ۵۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «نبی الله خون میرزایی» درباره اقدامات این سازمان در طول هشت سال اخیر افزود: طبق آمارهای موجود در سال ۱۳۹۲ حدود ۸۸۵ هزارتن مجموع تولیدات شیلاتی کشور بود که این میزان تولید در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۲۲۲ هزارتن رسید که بیش از ۳۸ درصد رشد را  نشان می دهد.

معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: در بخش صید، در سال ۹۲ این میزان حدود ۵۱۴ هزارتن بود که در سال ۹۹ به نزدیک ۷۰۰ هزارتن رسید که نشان می دهد نزدیک ۳۵ درصد در بخش صید رشد داشته ایم.

خون میرزایی تصریح کرد: در بخش آبزی پروری نیز در سال ۹۲ میزان تولیدات ۳۷۱  هزارتن بود که این میزان در سال ۹۹ به حدود  ۵۳۰ هزارتن یعنی ۴۳ درصد رشد رسید.

روند بهبود تراز تجاری و صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۰

رییس سازمان شیلات ایران گفت: بنابراین طبق آمارهای ارایه شده، صادرات ما از ۳۰۴ میلیون دلار و تراز تجاری کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار سال ۹۲، در سال ۹۹ صادرات به بیش از  ۵۰۰ میلیون دلار و تراز تجاری به بالاتر از ۴۵۰ میلیون دلار رسیده که رقم قابل توجهی است.

خون میرزایی اضافه کرد: خوشبختانه تراز تجاری محصولات شیلاتی همواره مثبت و روبه افزایش بوده و تلاش داریم صادرات و تراز تجاری را برای سال ۱۴۰۰ بهبود دهیم.

رشد ۵۶ درصدی سرانه مصرف آبزیان در دولت تدبیر و امید

معاون وزیر جهادکشاورزی درباره سرانه مصرف آبزیان، افزود: در سال ۹۹ سرانه مصرف آبزیان کشور به ۱۳.۳ کیلوگرم رسید که نسبت به سال ۹۲ و ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید این رقم ۵۶ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، سرانه مصرف آبزیان در سال ۱۳۹۲ نزدیک ۸.۵ کیلوگرم بوده که این رشد مصرف بیانگر شناخت مردم از فواید محصولات شیلاتی و روند افزایش مصرف است.

افزایش ۷ برابری تولید گوشت ماهیان خاویاری طی هشت سال اخیر

خون میرزایی تصریح کرد: در سال ۹۲ میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری کشور ۵۶۲ هزارتن بود که این رقم در سال ۹۹ به بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن رسیده است که رشد ۷ برابری تولید را نشان می دهد.

رشد ۱۲ برابری خاویار ایران

رییس سازمان شیلات ایران گفت: با اینکه تولید خاویار جز برنامه های هدف وزارت جهاد کشاورزی نیست اما از محل پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری طی هشت سال اخیر تولید خاویار کیفی ۱۲ برابر رشد یافته است.

به گفته وی، میزان تولید خاویار در سال ۹۲ یک تن بود که در سال ۹۹ این میزان به بیش از ۱۲ تن رسیده است.

کاهش واردات تخم چشم  زده قزل آلا در دولت تدبیر و امید

خون میرزایی درباره تخم چشم زده قزل آلا افزود: در دولت تدبیر و امید برای توسعه تولیدات شیلاتی علاوه بر کمیت محصول بهبود کیفیت مورد توجه قرار داشت به  طوری که با افزایش تولیدات داخلی شاهد کاهش واردات تخم چشم زده  از محل واردات هستیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ بیش از ۳۶۰ میلیون قطعه تخم چشم زده قزل آلا از محل واردات تامین می شد که در سال ۹۹ این رقم به ۱۲۰ میلیون قطعه در سال رسیده که نزدیک ۶۷ درصد کاهش واردات را نشان می دهد.

به گفته این مقام مسئول، کاهش واردات علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور به منظور حمایت از تولیدکنندگان این بخش نیز انجام شده است.

کد خبر 44348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =