ایران، دارنده دومین ناوگان صیادی بزرگ در اقیانوس هند

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه ناوگان صیادی ایران رتبه دوم ناوگان اقیانوس هند را در اختیار دارد، گفت: صیادی باید به عنوان شغل سخت و زیان‌آور شناخته شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «نبی الله خون میرزایی» در مراسم روز جهانی دریانورد که با حضور وزیر راه و شهرسازی و روسا و فرماندهان نهادهای دریایی کشور در مرکز آموزش دریانوردان برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات بی سابقه‌ای در حوزه شیلات کشور صورت گرفته است، افزود: میانگین سرمایه‌گذاری در بخش شیلات کشور دو برابر شده است.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در بخش توسعه سواحل مکران برنامه ویژه‌ای برای این کار تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه صید و صیادی بیش از ۱۴۰ هزار نفر مشغول به کار داریم و با بیش از ۱۱ هزار فروند شناورهای صیادی در رتبه دوم منطقه اقیانوس هند هستیم.

خون میرزایی با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰۰ هزار تن صید داشتیم، گفت: با وجود شرایط دشوار وظیفه تامین غذایی را انجام دادیم،  از سازمان‌های مربوط می‌خواهیم در این رابطه همکاری با شیلات را بیشتر کنند.

وی همچنین خواستار شناخته شدن و تصویب صیادی در گروه مشاغل سخت و زیان آور شد.

طبق آمار سازمان شیلات، ایران با وجود یک هزارو  ۴۰۰ فروند شناور صیادی در آبهای دور سالیانه نزدیک به ۳۰ هزار تن انواع ماهیان صنعتی توسط این شناورها صید می کند.

فعالیت در آب‌های دور علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آب های ساحلی، به دلیل برافراشته شدن پرچم ایران در این آب‌ها حائز اهمیت است، ضمن آن‌که می‌توانیم بخشی از جمعیت جویای شغل را در این شناورهای صیادی ساماندهی کنیم.

براساس آمارها تولیدات شیلاتی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ ۴۰ برابر رشد یافته که روند شتابنده‌ای را در حوزه آبزی‌پروری نشان می‌دهد.

کد خبر 44288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =