دخالت سیاست در تصمیمات اقتصادی، سبب تشدید مشکلات در این بخش می شود

عضو اتاق بازرگانی اهواز با انتقاد از اتخاذ بسیاری از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی براساس منافع حزبی، گفت: این امر سبب شده تا منافع ملی و عدم‌انحصارگری در صنعت به گمشدۀ امروز اقتصاد ایران تبدیل شود که تداوم آن، ضعیف شدن بیش از پیش اقتصاد کشور را بدنبال دارد.

شاهرخ شیشه‌گر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به ضرورت نگاه غیرسیاسی به موضوعات اقتصادی، تاکید کرد که امروزه سایه سیاست روی اقتصاد به راحتی حس می‌شود و همین موضوع منشاء بسیاری از چالش‌ها و مشکلات اقتصادی کشور شده که برای رهایی اقتصاد از این شرایط، همه دستگاههای مربوطه باید با هم متحد شده و در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی بر ضرورت اصلاح دیدگاه توجه به امور اقتصادی بخصوص با بهره گیری از نیروهای متخصص، اقتصاددان و غیرسیاسی در بخش اقتصاد تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تا حدی دخالت های سیاسی در بخش های مختلف اقتصادی زیاد شده که همین موضوع در حال از بین بردن داشته‌ها و اندوخته‌های صنعت و تولید کشور است.

شیشه‌گر با اشاره به تاثیر نامطلوب تصمیمات مختلف سیاسی بر بخش اقتصاد و اینکه اقتصاد کشور اکنون حال و روز مناسبی ندارد، گفت: امروزه واحدهای تولیدی زیادی از جمله کارخانه‌ باکیفیت و باسابقه‌ بلبرینگ‌سازی که تحت لیسانس‌ صنایع برتر بین‌المللی قرار داشته در حال تعطیل شدن است که یکی از دلایل آن این است که کسی نگران تعطیلی و یا از بین رفتن این واحد صنعتی نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران سیاست‌زده است، ادامه داد: استفاده از سیاست‌های نادرست و سیاست‌زدگی اقتصاد، پیری صنعت و فرتوت شدن ماشین‌آلات صنعتی، عدم‌ورود صنایع نوآور و فناور به کشور، ورود انحصاری و رانتی صنایع جدید، همگی سبب شده‌اند که اقتصاد ایران از بنیان دچار مشکلات جدی شود.

مدیرعامل سابق گچ خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بخشی از سیاست‌گذاری‌های اقتصادی براساس منافع حزبی و گروهی و تأمین خواسته‌های اشخاص بانفوذ و رانت‌خوار اتخاذ می‌شود، ضمن آنکه افراد تا بیرون گود هستند، حرف‌ از تخصص و لزوم تفکیک سیاست از اقتصاد می‌زنند اما همین افراد وقتی مسئولیتی قبول می کنند، دوباره همان چرخه، تکرار می‌شود که می توان مدعی شد منافع حزبی نقش اصلی در چرخه اقتصاد کشور را بعهده دارد.

وی با بیان اینکه دردهای اقتصاد ایران به وضوح مشخص است، تاکید کرد: راه‌ درمان این دردها و شیوه‌های اجرای آن نیز کاملاً معلوم است؛ اما ارادۀ غیرسیاسی آن، چیزی است که اقتصاد امروز کشور به آن نیاز دارد.

کد خبر 44285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =