صادرات ۳۷۸ میلیون یورو کالا از شهرک‌های صنعتی در ۳ ماهه امسال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات ۳۷۸ میلیون یورویی واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از ابتدای امسال تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی رسولیان»امروز چهارشنبه در نشست خبری افزود: عمده کالاهای صادراتی در این مدت از دو دسته فلزی و مواد غذایی بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا توسط بنگاه‌های حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صادر شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یادآور شد: ۲۶ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دسته فلزی، ۲۲ درصد شیمیایی، ۱۷ درصد غذایی و آشامیدنی، ۱۱.۸ درصد کانی غیرفلزی، ۷.۲ درصد سلولزی، ۵.۴ درصد نساجی و ۳.۴ درصد برق و الکترونیک هستند.

سال گذشته برنامه فعال‌سازی یک‌هزار و ۵۰۰ واحد راکد و غیرفعال اجرایی شد که در نهایت یک‌هزار و ۵۵۷ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند و نتیجه آن ایجاد افزون بر ۲۶ هزار شغل جدید بود.

در سال ۱۴۰۰ این سازمان بتواند یک‌هزار و ۶۰۰ واحد راکد و غیرفعال را به چرخه تولید و فعالیت باز گرداند که تقسیم‌بندی استانی این واحدها انجام شده و کلینیک های عارضه‌یابی به تدریج سراغ آن‌ها می‌روند.

برنامه امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است که از محل بهره‌برداری از سه‌هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی ایجاد می‌شود.  

کد خبر 44276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =