رییسی: توجه به اشتغال و مسکن از اولین اقدامات دولت من خواهد بود

رییس جمهور منتخب با برشمردن برنامه‌های مختلف دولت خود از جمله هدایت نقدینگی به سمت تولید و بازگردادن اعتماد به بازار سرمایه، تاکید کرد که از جمله اولین اقداماتش توجه به وضعیت اشتغال و مسکن در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی عصر دوشنبه در اولین نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی بعد از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور گفت: وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم و اجازه نمی‌دهیم مذاکره برای مذاکره و فرسایشی باشد. هر نشستی باید همراه با نتیجه باشد و آورده ای برای ملت بزرگ ایران داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یورونیوز در خصوص ادامه مذاکرات درباره بازگشت آمریکا به برجام، تصریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا باید ببینند که درباره برجام چه اقدامی انجام داده‌اند. آمریکا این توافق را نقض کرد و اروپایی‌ها نیز به تعهداتشان عمل نکردند.

رییس جمهور منتخب با بیان اینکه آمریکایی‌ها برخلاف تعهداتشان تحریم‌ها را رفع نکردند، اظهار داشت: توصیه‌ام به آمریکایی ها این است که به تعداتشان برگردند و اروپا هم تحت فشار آمریکا قرار نگیرد و به تعهداتش عمل کند. مطالبه ملت ایران این است که به تعهدات خودتان عمل کنید. مردم از دولت مردمی احقاق حق می‌خواهند و ما حق آنها را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمام بسترهای فسادزا و رانتی را خاتمه خواهم داد، افزود: زمینه‌های رانت و فساد باید از بین بروند و سازوکارها اصلاح شود. اولین اقداماتی که خواهیم کرد، توجه به وضعیت اشتغال و مسکن مردم خواهد بود و دست‌اندرکاران بخش های مختلف حضور فعال با مشارکت مردم داشته باشند.

هدایت نقدینگی به سمت تولید

رییسی در پاسخ به سوالی درباره هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: باید سازوکارهایی که نقدینگی را به سمت تولید می‌برد، در دستور کار قرار بگیرد. تولید را پرجاذبه می‌کنیم و اقدامات غیرمولد را بی‌جاذبه. این موضوع نیازمند سازوکارهایی است و دولت ما برنامه‌های خود را در جهت رونق تولید دارد.

وی تاکید کرد: باید یک عدالت مالیاتی ایجاد کرد و مصمم هستیم این کار را انجام دهیم.

رییس جمهور منتخب با بیان اینکه وضعیت شرایط و آمار و ارقام در کشور مشخص است و دستگاه‌ها بصورت خاص ارائه آمار دارند، تصریح کرد: آمارها از دید ملت ایران و متخصصین و کارشناسان امر، پنهانی نیست. مردم عزیزمان باید بدانند در چه شرایطی دولت جدید شروع به کار می‌کند و ارقام و اعداد پیش روی رسانه‌ها خواهد بود.

رییسی اظهار داشت: ما وضع مطلوب و وضع موجود را ترسیم و تلاش می‌کنیم وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک کنیم و آنچه ملت ما از دولت می‌خواهد، عمل به وعده‌ها است. من ارتباط با مردم را بعنوان یک نعمت هفته‌ای یک بار یا ماهی یک بار به عنوان یکی از راه‌های حل مشکلات حفظ می‌کنم.

وی همچنین تاکید کرد: رسانه‌ها بعنوان پل ارتباط ما با مردم دغدغه‌ها را دنبال کنند تا مردم در جریان پیشرفت کارها و اقدام و عمل قرار بگیرند و محور کار ما اقدام و عمل خواهد بود و بنده مردم را بعنوان خدمتگزار در جریان پیشرفت امور می‌گذارم.

بورس را قلک کسری بودجه نمی‌کنیم

رییس جمهور منتخب در خصوص طرح‌های دولت خود برای بازگشت اعتماد به بورس، گفت: ما اعتماد مردم را به بازار سرمایه باز خواهیم گرداند. دولت، بورس را قلک نمی‌کند تا کسری بودجه را تامین کند.

رییسی تصریح کرد: حتما تلاش می‌کنیم نسبت به سهام خرد تضمین‌های لازم نسبت به عزیزان سهامدار ایجاد کنیم. فعال شدن سازوکارهای نظارتی، فعال شدن صندوق توسعه و صندوق تضمین از تکانه‌های بورس که موجب ضرر می‌شود، جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در تشکیل دولت وامدار مردم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: کارآمدی، ضدفساد بودن و مردمدار بودن از شاخص های من در تشکیل دولت است. توصیه‌ام به رسانه‌ها این است که گمانه‌زنی نکنید.

رییس جمهور منتخب اظهار داشت: ما در اختیار شما سامانه‌ای قرار می‌دهیم که با شاخص هایی که اعلام می‌کنیم افرادی که می‌توانند در دولت آتی تاثیرگذار باشد معرفی کنید. محور برنامه دولت مردمی شایسته‌سالاری است.

نظارت بر زنجیره تامین و تولید کالاهای اساسی

رییسی تصریح کرد: نظارت بر زنجیره تامین و تولید کالاهای اساسی تا مصرف جزو اولویت‌های دولت است. اساس قضیه آن است تامین کالاهای اساسی با دلار را در میان مدت و بلند مدت قطع کنیم و تلاش کنیم به خودکفایی برسیم.

وی درباره استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: در ابتدای دولت خواهیم گفت که همه زمینه‌ها برای بازگشت ایرانیان فراهم است و ورود ایرانیان به کشور باید تسهیل شود.

رییس جمهور منتخب تاکید کرد: سرمایه‌گذاری توسط ایرانیان خارج از کشور باید در اولویت قرار بگیرد. امنیت برای همگان است و همه سرمایه‌گذاران بدانند امروز جمهوری اسلامی امن‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری است و دولت امنیت آن را تامین می‌کند.

کد خبر 44036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =