ارایه آمارهای غلط اقتصادی در مناظره‌ها، مردم را دچار اشتباه می‌کند

یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از ارایه آمارهای اقتصادی غیرواقعی برای تخریب دولت، گفت: آمار و اطلاعات اقتصادی نادرست در مناظره‌های انتخاباتی، جامعه را دچار اشتباه می‌کند و منجر به انتخاب نادرست می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، با گرم شدن تدریجی فضای انتخابات، بازار تبلیغات نیز در حال داغ شدن است. در این میان، برخی نامزدهای انتخاباتی با هدف جلب آرا، به جای ارایه برنامه های واقع‌بینانه اقدام به طرح شعارهای عوام گرایانه و تخریب گسترده دولت کرده اند.

در این راستا، اتهامات و ادعاهای دروغی نسبت عملکرد دولت مطرح شده و سعی در وارونه نشان  دادن واقعیات دارند.

نخستین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه (۱۵خردادماه) با موضوع اقتصادی و طرح برنامه های نامزدها برگزار و اطلاعات و آماری از سوی برخی نامزدها اعلام شد که اغلب این آمار در نقد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

آمارهای صحیح توسط نامزدهای انتخاباتی در اختیار مردم قرار بگیرد

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگویی اظهار داشت: برخی برنامه های ارائه شده از سوی نامزدهای انتخاباتی دارای اطلاعات غلط و نادرست بود.

«حمید حسینی» اضافه کرد: بسیاری از ادعاها خلاف واقعیت است و اعلام آن از سوی نامزدهای انتخاباتی برای تصاحب صندلی ریاست قوه مجریه ظلم به مردم است، نباید برای به دست آوردن رای، شرایط را به دروغ نامناسب جلوه داد.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: به عنوان مثال، درخصوص کاهش مالیات روستاییان و کشاورزان نیز ادعاهایی صورت گرفت، این در حالی است که این موارد به طور کلی شامل بخش های مالیاتی نمی شوند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بازار بورس، خاطرنشان کرد: افرادی که پیش از این در این بازار فعالیت می‌کردند در شرایط فعلی نیز دارای سود هستند زیرا شاخص از ۴۰۰ هزار به یک میلیون واحد رسیده است، اما کسانی که در یکسال اخیر به این بازار روی آورده دچار ضررهای سنگینی شدند.

حسینی با بیان اینکه در وضعیت فعلی، دولت و بانک مرکزی به عنوان مقصر اصلی معرفی می شوند، گفت: قوه مجریه با عرضه سهام های خود همراه با ۲۰ درصد تخفیف در بخش های بانک، بیمه و پتروشیمی ۳۶ هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرد و رقم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مطرح شده در مناظرات انتخاباتی برای تامین کسری بودجه خلاف حقیقت است.

به گفته وی، این آمار اشتباه می تواند نگاه مردم را نسبت به واقعیت‌ها تغییر دهد که باید اصلاح شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح موضوع راه اندازی ۲ هزار واحد تولیدی از سوی قوه قضاییه، تصریح کرد: بسیاری از واحدهایی که در این لیست قرار دارند پیش از این نیز فعال بودند.

وی افزود: برای رسیدگی به این موارد، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تمام استان ها راه اندازی شده است تا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بار دیگر به چرخه تولید بازگردند و به دنبال آن بسیاری از شهرک های صنعتی فعالیت های خود را از سرگرفته اند.

حسینی با بیان اینکه بانک‌ها و سازمان مالیاتی تسهیلاتی را در اختیار این واحدهای تولیدی قرار داده اند، تاکید کرد: در برخی موارد بانک ها به دلیل مشکلات تولیدکنندگان، تقسیط و امهال تسهیلات را نپذیرفتند که این افراد برای پیگیری مشکلات خود به قوه قضاییه مراجعه کرده اند، اما این به معنی راه اندازی واحد تولیدی توسط قوه قضاییه نیست.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کاهش مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصدی به ۱۰ درصد در مناظرات مطرح شد این در حالی است که واحدهای تولید ۲۰ درصد مالیات پرداخت می کنند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه جهان از ملی گرایی به تخصص گرایی روی آورده است، اظهار داشت: در ایران نیز زمانی تصمیمات بر اساس ارزش و ملی گرایی گرفته می شد اما امروز مردم به دنبال افراد متخصص برای اداره امور کشور هستند و آمارهای غلط، آنها را دچار اشتباه می کند.

وی افزود: برخی در مدیریت اقتصادی، تخصصی ندارند و تنها بر اساس حرف و سخن بی پایه ادعاهایی را مطرح می کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

کد خبر 43688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =