رشد ۵۰ درصدی تولید در فروردین ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد ۸ درصدی صنعت در سال ۹۹ اعلام کرد: در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین سال گذشته ۵۰ درصد رشد تولید داشتیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علیرضا رزم حسینی در نشست شورای گفت‌وگو با بیان این مطلب افزود: در سال ۹۹ میزان تجارت خارجی به ۷۴ میلیارد دلار رسید که موجبات تامین کالا در کشور شد. از طرفی ۶ هزار پهنه معدنی در دستور کار قرار گرفته که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: همه امور و مدیریت مربوط به کشاورزی و دام در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا به وزارت جهاد کمک خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از شاخص‌های امید و کارآفرینی جواز تاسیس است که در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۲ درصد رشد داشتیم. در همین مدت، زمان صدور پروانه بهره برداری ۷۴ درصد زیاد شده است.

طبق گفته‌های رزم حسینی، یکی از مشکلات در تامین برق در صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم است بنابر این قرار شد که ۸ هزار مگاوات توسط خود این صنایع تامین شود.

این مقام مسئول با اشاره به رفع موانع تولید گفت: صدور مجوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت آسان و امضای طلایی حذف شده است. یکی از مشکلاتی که به آن اشاره می‌شد بخشنامه ‌های مختلفی بود که حذف شدند و اگر بخشنامه‌ای صادر می‌شود در راستای تقویت تولید است. هیچ پرونده قضایی برای صادرکنندگان نداریم و یک بسته بابت محتوای مانع‌زدایی از تولید آماده کرده‌ایم که امروز(سه شنبه)در اختیار ستاد اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 43640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =