رشد تولید ۳۲ محصول صنعتی و معدنی در فروردین۱۴۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آمار تولید فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد میزان تولید ۳۲ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه پارسال روند مثبت و افزایشی داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» درباره روند تولید و صادرات در کشور با استناد به آمار مربوط به فروردین‌ماه سال گذشته، افزود: فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و غیره روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با تاکید بر رشد تولید در بخش صنعت، خاطرنشان‌کرد: در کالاهای منتخب صنعتی از ۲۴ محصول، به غیر از الیاف اکریلیک، در ۲۳ محصول شامل انواع محصولات لوازم‌خانگی(ماشین لباسشویی، یخچال، کولر و غیره) انواع خودرو سواری و سنگین، کاغذ، چرم، روغن‌موتور، فیبر و نئوپان رشد تولید را شاهد بودیم.

زرندی درباره روند تولید در بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت : در ۱۰ کالای اصلی و منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز به غیر از آلومینا در ۹ محصول از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان، کاشی و سرامیک رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسید.

وی ادامه‌داد: صادرات محصولات غیرنفتی نیز با سه میلیارد دلار در فروردین‌ماه و واردات به میزان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، روند افزایشی را تجربه کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه در ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار جواز تاسیس، ۳۴۷ پروانه بهره‌برداری، ۷۰ پروانه اکتشاف، ۳۰۶ پروانه بهره‌برداری معدن و ۵۳ گواهی کشف صادر شده است بیان‌داشت: همه موارد اشاره شده نسبت به فروردین ۹۹ با رشد صدور مواجه بوده‌اند.

زرندی گفت: در این مدت ۴۰۷ کارت بازرگانی، بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ پروانه صنفی و ۲ هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد که در این بخش هم شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۹۸ را به ثبت برسانند.

کد خبر 43378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =