شافعی: راه نجات کشور تولید است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد که راه نجات کشور تولید است هرچند رویه‌های چند سال گذشته پاسخگوی افزایش تولید نبوده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، غلامحسین شافعی ظهر امروز (چهارشنبه) و در نشست اعضای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون با آیت‌الله سیدابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قبل از هر نکته ای باید از تغییر رویکرد قوه قضاییه نسبت به مسایل اقتصادی تشکر کنم.

وی افزود: در طول ۱۰ سال گذشته تقریبا با وجود تمام ارقامی که اعلام می‌شود، میانگین رشد اقتصادی کشور صفر بوده است.

رییس اتاق ایران با بیان اینکه بدلیل رشد اقتصادی منفی، همواره در طول ۱۰ سال گذشته نرخ تورم بالا بوده و از رفاه اجتماعی کاسته شده، تصریح کرد: طبقه متوسط کشور تجزیه شده و نرخ بیکاری به شدت افزایش پیدا کرده، ضمن آنکه نرخ تورم  همواره در مقابل افزایش دستمزدها برنده بوده است.

وی هشدار داد: برای اولین بار شاهد هستیم که نرخ استهلاک در کشور از نرخ سرمایه‌گذاری فراتر رفته که این موضوع کار را برای رییس جمهور آینده سخت خواهد کرد.

رییس اتاق ایران، عدم تقویت بهره وری و بهسازی در بخش های مختلف اقتصادی و همچنین استفاده نکردن از فناوری‌های نوین را عاملی در افزایش فاصله ایران با دیگر کشورهای دنیا توصیف کرد و گفت: این در حالی است که شرایط کسری بودجه ، اصلاح نظام بانکی و ثبات اقتصاد کلان از سال ۱۳۹۰ بدتر شده است.

شافعی تصریح کرد: باید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که چرا با وجود تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور، نمی‌توانیم از فرصت‌های موجود برای رشد اقتصادی استفاده کنیم؟

وی ادامه داد: هسته‌های تصمیم‌ساز در کشور اهلیت حرفه‌ای ندارند و دولت بعدی به نظر ما باید در هسته‌های تصمیم‌ساز موضوع اهلیت حرفه‌ای را مدنظر قرار دهد.

کد خبر 43305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =