صنعت کشور در شرایط کرونا و تحریم رشد هشت درصدی یافت

معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در نشست رفع موانع تولید فیروزکوه اعلام کرد: در شرایط سخت تحریم اقتصادی و شیوع ویروس کرونا صنعت کشور هشت درصد رشد داشت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، علی رسولیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه گفت: با کمک بخش خصوصی در بخش صنعت رشد هشت درصدی داشتیم که می طلبد از تمام تلاشگران این عرصه بویژه صاحبان صنایع تقدیر کرد.

وی با تاکید بر نگاه و توجه ویژه به تولید وایجاد اشتغال گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مانع زدایی درمسیر تولید درکشور وایجاد اشتغال پایدار باید با برنامه ریزی مناسب در تسهیل وتسریع این مهم  بکوشیم

معاون وزیر صمت ادامه داد: دراین راستا ۷۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح در حوزه تامین آب و تخصیص آب پایدار وهمچنین درحوزه  برق برای شهرستان فیروزکوه درنظر گرفته شد که تامین اعتبار این طرح ها از منابع مالی سازمان تامین می شود.

رسولیان در ادامه از معافیت مالیاتی به  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبرداد و گفت: به سرمایه‌گذارانی که پس از دریافت زمین بتوانند زودتر ازموعد واحد تولیدی خود را به بهره برداری برسانند ۳۰ درصد معافیت مالیاتی با فرصت ۶ ماهه برای بازپرداخت وام  تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مشکل واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان دراین منطقه وجود ندارد خاطر نشان کرد: در مناطقی که مشکل واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان وجود دارد مزایده دراین خصوص برگزار نخواهد شد.

معاون وزیر صمت در ادامه از فعالیت مجدد ۱۵۵۷ واحد تولیدی راکد درسال گذشته درکشور خبرداد و گفت: ۳۱ واحد راکد و هشت واحد تملیکی در شهرستان فیروزکوه وجود دارد که امیدواریم با حمایت رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه درمجلس شورای اسلامی وفرماندار شهرستان به زودی با رفع مشکلات این واحدهای صنعتی شاهد ازسرگیری فعالیت آنها باشیم.

وی بر حمایت از صنایع کوچک بویژه کارگاه های تولیدی تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب، شرکت های دانش بنیان وافرادی ‌که توان مالی مناسبی ندارند را به ایجاد کارگاه های کوچک تشویق و ترغیب کنیم.

رسولیان افزود: باید به واحد های تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی کمک شود تا هرچه سریعتر آغاز بکار کنند.

وی در خصوص تخصیص آب از محل سد نمرود به شهرک های صنعتی فیروزکوه تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری نماینده مردم در مجلس این تخصیص در بازه زمانی مشخص  هرچه سریعتر انجام گیرد تا با انجام این اقدامات مهم بتوانیم به زودی فیروزکوه را به عنوان شهر صنعتی در کشور معرفی کنیم.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی امیریه فیروزکوه خاطرنشان کرد: با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی وتامین اعتبارات موردنیاز، به زودی شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این طرح در شهرستان فیروزکوه خواهیم بود .

وی از واگذاری زمین به واحد های صنعتی که متقاضی احداث نیروگاه برق  chp می‌باشند خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد به متقاضیانی که قصد احداث نیروگاه chp در شهرک صنعتی دارند، زمین رایگان واگذار کنند.

رسولیان با اشاره به قطعی های اخیر برق در ‌کشور بیان داشت: در این رابطه مکاتبات متعددی با وزارت نیرو انجام شد تا با برنامه ریزی مناسب از بروز خسارت های احتمالی به واحد های تولیدی جلوگیری شود .

وی از طراحی سامانه هوشمند برای متقاضیان احداث واحد های تولیدی خبر داد و اعلام کرد: در شرکت شهرک های صنعتی بنا داریم تا با ایجاد و طراحی سامانه هوشمند روند قوانین دست و پاگیر اداری را تحلیل بخشیم.

کد خبر 43284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =