مصرف روزانه برق از مرز ۵۴ هزار مگاوات عبور کرد

میزان مصرف برق کشور در روز نخست خردادماه امسال درحالی به رقم ۵۴ هزار و ۴۴۸ مگاوات رسید که این میزان مصرف به طور معمول درسال‌های قبل در روزهای گرم‌ تابستان ثبت می‌شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، روند افزایشی مصرف برق از فروردین ماه امسال کلید خورد و در تمام روزهای اردیبهشت هم ادامه یافت. میزان مصرف در نخستین روز خردادماه نیز رکوردی کم سابقه از خود برجای گذاشت.

بررسی تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه دیروز درحالی مصرف برق از مرز ۵۴ هزار مگاوات گذشته و به ۵۴ هزار و ۴۴۸ مگاوات رسید که پارسال و در همین بازه زمانی ۴۴ هزار و ۵۳۸ مگاوات برق مصرف شد که رشد بیش از ۹ هزار مگاوات یافته است.

این میزان مصرف درحالی اتفاق افتاده که ذخیره نیروگاه‌ها در روز گذشته صفر بوده است و ۲۰۲ مگاوات برق از محل انرژی‌های تجدید پذیر تامین شده بود.

روز گذشته میزان مصرف برق در بخش صنایع با کاهش همراه بود به طوری که این بخش ۴ هزار و ۶۲۸ مگاوات برق مصرف کرد.

روند مصرف برق در روزگذشته درحالی افزایشی بود که بنا بر اعلام «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز دستگاه های خود را با هدف کمک به پیک بار شبکه خاموش کرده بودند.

همچنین برق چهار دستگاه اجرایی قطع شده بود تا روند مصرف برق مدیریت شود.

روز گذشته در تهران و تعدادی از شهرهای کشور، قطع برق رخ داده بود و همین امر سبب شده بود بسیاری از مناطق در خاموشی به سربرند.

این امر نشان دهنده آن است که در روزهای آینده با مصارفی بسیار بیشتر روبرو خواهیم شد که همین امر موجب اعمال خاموشی های برنامه‌ریزی شده خواهد شد.

در این میان کاهش بارش ها، بر تولید برق آبی در تابستان موثر بوده و باعث شده تا با وجود افزایش مصرف، تولید کاهش داشته باشد.

کد خبر 43195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =