بانک‌ها با ارائه تسهیلات هدفمند از تولید حمایت کنند

عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه بانک ها با پرداخت تسهیلات هدفمند باید از بخش تولید حمایت کنند، اعتقاد دارد: هدایت صحیح سرمایه در گردش می‌تواند سبب افزایش تولید در یک مجموعه اقتصادی شود.

غلامحسین کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، در خصوص ضرورت هدایت سرمایه در گردش به سمت تولید، گفت: در بررسی هر طرح اقتصادی دو نوع سرمایه "ثابت و سرمایه در گردش" مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرمایه در گردش متناسب با نیاز یک مجموعه اقتصادی در شرایط مختلف تغییر می‌کند، بنابراین تامین سرمایه در گردش یک طرح اقتصادی به صورت کارشناسی باید مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرد تا خروجی آن بازدهی بالا و به تبع افزایش تولید باشد.

وی با اشاره به چگونگی توزیع سرمایه در گردش میان متقاضیان طرح های اقتصادی، افزود: تولید یک جریان به هم پیوسته است برهمین اساس نمی‌توان سرمایه در گردش یک مجموعه تولیدی را تنها در بخش کارخانه متمرکز کرد، بلکه باید براساس نیاز بخش های مختلف بویژه خطوط تولید، خرید مواد اولیه و مشتریان واحد فروش تقسیم کرد.

وی معتقد است: نظام بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند نقش زیادی در افزایش ظرفیت این واحدها ایفا کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس یازدهم با اشاره به نقش «بانک‌های توسعه‌ای» در رونق بخشیدن به حوزه تولید، گفت: بررسی طرح‌های توجیهی اقتصادی در ایران، برعهده‌ بانک‌ها است، برهمین اساس می‌توان نتیجه گرفت که اگر بانک‌ها با نگاه کارشناسی و تنها طرح‌های ورودی را مورد ارزیابی قرار دهند، به راحتی می‌توانند با ارائه تسهیلات هدفمند، جریان تولید را تقویت کنند.
کرمی در پایان و در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در فضای «پساتحریم»‌ از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی بهره گرفت، اظهار داشت: استفاده از فناوری و علوم مورد مصرف در کشورهای دیگر امری بسیار منطقی است، اما وابستگی به منابع خارجی یک اشتباه محض است لذا اگر قرار است برای انجام امور اقتصادی سرمایه خارجی دریافت شود، باید این سرمایه در نهایت یک بازدهی بلندمدت برای کشور ایجاد کند.
کد خبر 43193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =