ضرورت تلاش دولت بعدی برای فعال کردن بخش تولید

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر در دولت بعدی واحدهای تولیدی کشور احیا شوند و از ظرفیت نصب شده آنها به طور کامل بهره گیری شود، شاید دیگر نیازی به جذب سرمایه خارجی نباشد.

علیرضا شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص موانع متعدد موجود در جذب سرمایه، اظهار داشت: از آنجا که فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی همواره برای تامین «سرمایه در گردش» با مشکل مواجه هستند همیشه از بانک‌ها و موسسه های مختلف مالی می خواهند که تامین سرمایه را با هدف توسعه بخش های مختلف تولیدی و صادراتی در مسیر مطلوب قرار دهند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تأکید کرد: بدون شک یکی از مهمترین بخش های اقتصادی که باید سرمایه در گردش به آن سمت گسیل شود، «بخش تولید» است و با وجود تأکیدات دلسوزان نظام؛ به ویژه مقام معظم رهبری برای ایجاد رونق تولید و به تبع آن افزایش فرصت های شغلی؛ همچنان شاهد وجود ضعف‌های متعدد در این بخش هستیم.

این نماینده مجلس یازدهم، تامین سرمایه در گردش، نیروی انسانی، تخصص و تجهیز و به روزسازی ماشین آلات را بخش مهمی از ملزومات بخش تولید عنوان و تاکید کرد که وجود قوانین متعدد دست و پاگیر اداری در بخش های مختلف اجرایی و نظام بانکی مانع از تحقق بخش زیادی از اهداف مورد نظر دربخش تولید کشور شده است.
وی ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم که در انتخابات ۱۴۰۰ روی کار آمد بیش از پیش به امر تولید و ساماندهی سرمایه در گردش توجه و با رفع مشکلات این بخش، زمینه افزایش تولید و صادرات کشور را فراهم کند.
سیستم بانکی حامی جریان تولید باشد
شهبازی درباره نقش بانک‌های «توسعه‌ای» در رونق تولید و حتی جهت دهی به سرمایه در گردش، اظهار داشت: به طور قطع نظام بانکی نه تنها می‌تواند نقش مؤثری در تقویت و رونق بخش تولید داشته باشد بلکه این مجموعه می تواند تحرک زیادی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله تولید ایجاد کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص زمینه‌های جذب سرمایه خارجی در فضای «پسا تحریم» نیز گفت: جذب سرمایه خارجی برای بهبود شرایط اقتصاد کشور امری قابل قبول است، اما اولویت کار در کشور باید توانمندسازی کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی باشد. 

 وی تأکید کرد: بهتر است در موضوع جذب «سرمایه خارجی» فضایی فراهم شود تا ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در وطن ترغیب شوند، در همین راستا باید خواسته‌های سرمایه گذاران برای فعالیت اقتصادی در کشور نیز تامین شود.

شهبازی در پایان با انتقاد از برخی کم کاری‌های صورت گرفته در تقویت بخش تولید و کمک به اقتصاد داخلی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی در کشور تنها با ۱۰ درصد از ظرفیت نصب شده خود کار می‌کنند، در حالی که اگر همین صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی حمایت شوند و موانع تولید نیز رفع شود، شاید دیگر نیاز به جذب سرمایه خارجی نباشد.
کد خبر 43056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =