سرمایه گذاری ۲۰۰۰میلیارد ریالی هلدینگ ارنیکا در فلایتیو

سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی هلدینگ ارنیکا در فلایتیو با هدف کاهش خدمات حضوری و افزایش کیفیت خدمات به مسافرین در صنعت توریسم عملیاتی شد.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی ارنیکا، نشست خبری سرمایه گذاری مشترک کسب و کار فلایتیو و هومسا دوشنبه شب با حضور علی آشتیانی مشاور سرمایه گذاری شرکت ایده هاب،آقای ساسان نایب مدیر عامل، علی کشفی مدیر ارشد مارکتینگ و احسان داوودی مدیر ارشد فنی فلایتیو و امید طهرانی معاون اجرایی هلدینگ ارنیکا، سیدمحمد میرابوالقاسمی معاون فناوری هلدینگ ارنیکا و مجتبی سادات مدیر ارشد مارکتینگ شرکت هومسا به صورت آنلاین در کلاب هاوس با حضور رسانه ها برگزار شد.

ساسان نایب مدیرعامل اجرایی شرکت فلایتیو در این نشست خبری با اعلام اینکه، جذب سرمایه‌ی اخیر، مبتنی بر یک قرارداد برد - برد بوده است، گفت: این جذب سرمایه از نوع ترکیب Primary و Secondary بوده و بخشی از سرمایه در آغاز همکاری به‌طور کامل دریافت شده است.

وی رقم این سرمایه‌گذاری را حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که براساس قرارداد یادشده تا ۳۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است، این در حالی است که در مقابل ۷۰ درصد سهام فلایتیو به هلدینگ ارنیکا واگذار شده است.

نایب در خصوص جذب سرمایه جدید در آینده خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری فعلی ارنیکا ما نیاز به جذب سرمایه جدید در آینده نخواهیم داشت؛ اما این موضوع را بهتر است به آینده موکول کنیم چون موضوعی است که در آینده و به مرور زمان مشخص خواهد شد.

مدیرعامل فلایتیو در خصوص ارائه PRODUCT جدید با این سرمایه گذاری و همکاری مشترک با هومسا گفت: PRODUCT این شرکت از استراتژی کلان این مجموعه می آید که براساس آن ما در صدد گرفتن سهم بیشتری از بازار گردشگری ایران هستیم و به تبع تنوع بیشتری در PRODUCT خود خواهیم داشت زیرا این موارد منجربه حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید خواهد شد.

نایب در پاسخ به این پرسش که توسعه فعالیت فلایتیو منجر به آسیب به کسب و کارهای کوچک در صنعت گردشگری ایران نمی شود، یادآور شد: فلایتیو نه تنها با جذب این سرمایه بلکه در گذشته هم حامی شرکت های مسافرتی بوده و عرضه خدمات در حوزه پرداخت ها و انعقاد قراردادهای ویژه اکومودیشن چه در داخل و خارج کشور و سرمایه گذاری امکان رشد و توسعه را به شرکت های کوچک در این صنعت فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ما PRODUCT را در اختیار شرکت های همکار قرار و فرآیند توسعه محصول در این شرکت ها را کاهش می دهیم، این در حالی است که تمام منافع ناشی از ارائه این PRODUCT به خود این شرکت ها اختصاص می­ یابد.

فلایتیو با هومسا ادغام نشده است

علی کشفی بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو نیز در بخش دیگر نشست اظهار داشت: «فلایتیو براساس این قرارداد با هومسا ادغام نمی‌شود و دو شرکت با استراتژی کلان سابق خود به فعالیت ادامه خواهند داد.» این نکته در شرایطی بیان شد که در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر ادغام این دو استارت‌آپ در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده بود.

کشفی همچنین احتمال ادغام این دو شرکت در آینده را منتفی ندانست و تحقق آن را مستلزم بررسی‌های کارشناسی بیشتر عنوان کرد.

مدیرعامل فلایتیو: مدیریت مجموعه همچنان با مؤسسان است

مدیرعامل اجرایی شرکت فلایتیو در پاسخ به این سوال که بعد از این سرمایه گذاری دو برند هومسا و فلایتیو با هم ادغام خواهند شد یا هر یک به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اذعان داشت: به طور قطع یک همکاری مشترک بین دو برند رخ خواهد داد؛ ولی در بلندمدت در خصوص بحث ادغام و بعد از بررسی های کارشناسانه تصمیم گیری خواهد شد، اما در حال حاضر هر دو مجموعه به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهند داد.

رهبری بازار گردشگری دور از دسترس نیست

نایب در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص رهبری صنعت گردشگری با این سرمایه گذاری و تدوین برنامه برای تحقق این هدف، یادآور شد: بازار گردشگری در کشور بازار بسیار رقابتی است و برنامه ریزی کوتاه مدت برای دستیابی به این هدف در آن راهگشا نیست؛ ولی در کل ما در نظر داریم با افزایش کیفیت خدمات خود و خلق ارزش افزوده بیشتر برای کاربران خود این هدف را در آینده محقق کنیم.

وی ادامه داد: البته این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ زیرا همانگونه که تمام دوستان مطلع هستند هنوز بخش بزرگی از صنعت توریسم در کشور بخصوص در بخش پروازهای خارجی به صورت آفلاین و هنوز آنلاین نشده است. یکی از اهداف فلایتیو از جذب سرمایه توسعه فعالیت خود به دلیل نیاز بازار در این بخش است.

احسان داوودی مدیر ارشد فناوری و دیگر بنیان‌گذار فلایتیو نیز افق فلایتیو مبنی بر رهبری بازار گردشگری ایران را چنین تشریح کرد: «با برنامه‌ریزی صحیح و منطقی و با در نظر گرفتن جذب سرمایه‌ی صورت‌گرفته، رهبری این بازار در آینده‌ای نزدیک برای ما دور از دسترس نیست».

داوودی درباره نوآوری‌های فناوری فلایتیو گفت: «در حال کار روی خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای حوزه‌ی گردشگری هستیم».

فلایتیو، سفری پنج‌ساله

مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو با توجه به تجربه ۵ ساله این شرکت بخصوص در دوره بحران کرونا، گفت: اکنون این شرکت آماده یک رشد با سرعت بالا است و همه ما بر این مسئله هم واقف هستیم که برای خلق ارزش افزده در این بازار نیازمند سرمایه گذاری های کلان هستیم.

کشفی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده در اکوسیستم استارتاپی سرمایه خطر پذیر است، گفت: به تبع اگر هر کدام از استارتاپ های صنعت گردشگری بتوانند جذب سرمایه انجام دهند، فعالیت در این صنعت برای دیگران سخت تر خواهد بود. این شرکت برای بدست آوردن سهم بیشتر از بازار گردشگری در کشور با استارتاپ ­های دیگر فعال در این حوزه را در دستور کار دارد تا یک بازی برد - برد در این حوزه صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: سهم بازار فلایتیو در سال ۹۹ با یک رشد چند برابری به نسبت سال ۹۸ مواجه شد و در سال گذشته ۳۰ درصد از سهم پروازهای خارجی و ۲۰ درصد از سهم بازار پروازهای داخلی را به خود اختصاص داد که امیدواریم با همکاری مشترک با هلیدنگ ارنیکا و شرکت هومسا سهم بیشتری از کل صنعت گردشگری را بدست بیاوریم و بتوانیم با هم افزایی خدمات با کیفیت تر و متنوع تری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

در ادامه این نشست امید طهرانی معاون اجرایی هلدینگ ارنیکا با اشاره به فعالیت این هلدینگ از سال ۹۰ تاکنون گفت: این هلدینگ دربخش هایی نظیر انرژی و نیروگاه فعال است و بعد از چند سال وارد حوزه تجارت الکترونیک هم شده است. ارنیکا کسب و کارهای مختلفی در این سال ها تجربه کرده که حاصل آن ظهور استارتاپ­ های موفقی چون اکسکوینو در حوزه ارز دیجیتال، هومسا در حوزه گردشگری و کاوان تک است که در حوزه اینترنت اشیاء و کانتکتا در حوزه رابط فریلنسر و کارفرما است.

مدیر اجرایی هلدینگ ارنیکا در خصوص این سرمایه گذاری گفت: یکی از شرکت های هلدینگ ارنیکا کاوشگران ارتباط نوین یکتا است که رسالت آن تبدیل ایده­ های نو و جذاب به کسب و کار است که این رسالت را تاکنون چندین بار اجرایی کرده و برندهای موفقی چون هومسا، بیت راه، اکسکوینو، کانکتا و کاوان تک را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهدافی که این شرکت دنبال می کند، سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های موفق است؛ از این رو استارتاپ فلایتیو را برای این سرمایه گذاری انتخاب کرده است. البته ما بر این موضوع واقف هستیم که اپیدمی کرونا صنعت گردشگری و فلایتیو را تحت تاثیر قرارده داده؛ اما می­ دانیم این تاثیرات پایدار نیست و به زودی خاتمه خواهد یافت.

طهرانی با اشاره به تاسیس برند هومسا در هلدینگ ارنیکا یادآور شد: با توجه به تجربه ما در حوزه گردشگری بخصوص در بحران کرونا ما معتقدیم هستیم همکاری این دو کسب و کار موجب توسعه صنعت توریسم در کشور خواهد شد و افق های جدیدی را پیش روی کشور قرار خواهد داد.

وی افزود: هومسا؛ سامانه اجاره روزانه و آنلاین اقامتگاه در سراسر ایران است که سال ۹۶ پا به عرصه گردشگری نهاد که در همین دوران توانسته با جذب میزبانان محلی و ثبت بیش از ۶۰۰۰ واحد اقامتی فعال، در راستای توسعه پایدار و کمک به اقتصاد محلی گام‌هایی مؤثر بردارد. این سامانه با ارائه خدمات رزرو انواع اقامتگاه شامل سوئیت، ویلا، آپارتمان مبله و اقامتگاه بوم‌گردی توانسته رشد چند صد درصدی را تجربه کند و بخش بزرگی از سهم این بازار را به خود اختصاص دهد.

سهام صبا ایده به ۶ درصد کاهش می‌یابد

وی در پاسخ به این پرسش که با سرمایه گذاری هلدینگ ارنیکا در فلایتیو وضعیت سهامداری صبا ایده چگونه خواهد شد، اظهار داشت: به تبع با این سرمایه گذاری میزان سهام شرکت صبا ایده کاهش خواهد یافت که سهام این شرکت از ۲۰ درصد اکنون به ۶ درصد کاهش یافته است، البته ما همچنان از حضور این شرکت در فلایتیو خشنود هستیم.

در بخش دیگری از نشست، علی آشتیانی هماهنگ‌کننده و تدوینگر قرارداد این جذب سرمایه، در پاسخ به پرسشی در خصوص توان رقابتی فلایتیو گفت: «فلایتیو برای کنار زدن رقبای بزرگش مثل علی‌بابا و اسنپ گام برداشته است.»

این نشست خبری به همت رسول صیقلی بنیان‌گذار استارت‌آپ eAds در شرایطی برگزار شد که بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده در اتاق گفت‌وگو حضور داشتند و از این میان می‌توان به خبرنگاران حوزه‌های فناوری اطلاعات و گردشگری و همچنین مدیران کسب‌وکارهای رقیب فلایتیو اشاره کرد.

کد خبر 43045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =