ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی

بانک مرکزی با عنایت به برخی از بازخوردها و ملاحظات واصله، اصلاحیه دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مصوب ۲۸ شهریوروماه ۱۳۹۸ را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، شورای پول و اعتبار ۲ بند از بندهای دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مصوب ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ را در جلسه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ اصلاح کرد.

براین اساس در اصلاح بند (۹-۱-۲) آمده است: فاقد سابقه بدهی غیرجاری بیش از ۵ درصد حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس بانک طی یک سال گذشته باشد.

در اصلاح بند (۹-۲-۲) نیز تصریح شده است: فاقد بدهی غیرجاری بیش از ۵ درصد حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس بانک طی دو سال گذشته باشد.

اداره کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی و اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی این اصلاحیه را در روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه برای مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت‌های دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک مشترک ایران-ونزوئلا ابلاغ کرده است.

تملک سهام به خرید سهام، تبدیل اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام در زمان سررسید، تحصیل سهام موسسات اعتباری در قبال مطالبات یا سایر موارد از جمله تعهد پذیره‌نویسی که منجر به مالکیت سهام موسسه اعتباری موجود در شرف تاسیس شود، گفته می‌شود.

کد خبر 42715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =