ضرورت هدایت سرمایه‌های کشور به بخش تولید

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه متوازن تولید در کشور بر مدیریت بهینه نقدینگی و هدایت سرمایه به بخش تولید تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد خدابخشی» در جلسه هم‌افزایی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت در زمینه پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید، افزود: بخشی از بسته تدوین شده توسط وزارت صنعت درباره تحقق شعار سال مربوط به مجلس شورای اسلامی است و ما در مجلس و به‌ویژه در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این بسته را بررسی و همه تلاش خود را در راستای حمایت از تولید انجام خواهیم داد.

وی، یکی از موانع مهم در توسعه و رشد تولید در کشور را کمبود نقدینگی در حوزه تولید برشمرد و گفت: از جمله مشکلات در حوزه تولید، نبود مدیریت بهینه نقدینگی است.

خدابخشی ادامه‌داد: با وجود رشد نقدینگی در کشور، واحدهای تولیدی و صنعتی از کمبود سرمایه در گردش رنج می‌برند و لازم است تیم اقتصادی دولت تلاش کند تا با هدایت نقدینگی و مدیریت بهینه در این حوزه، این مشکل را رفع کند.

نماینده مردم الیگودرز در خانه ملت تصریح‌کرد: یکی دیگر از مشکلات، مربوط به توسعه متوازن تولید در کشور است، به‌طوری که اکنون بخش تولید در مناطق کمتر توسعه یافته با کمبود زمین و نبود زیرساخت کافی برای توسعه یا ساخت واحدهای تولیدی روبه‌رو است.

وی بیان‌داشت: قیمت تامین زمین برای انجام فعالیت اقتصادی به گونه‌ای نیست که موجب ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذار شود و لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

خدابخشی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید خبر داد و گفت: لازم است درباره پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز توجه شود، زیرا برای توسعه تولید این امر یک موضوع مهم است.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ‌ نام‌گذاری شده است.

کد خبر 42705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =