میزان صادرات کالا از زنجان سال گذشته ۲۱ درصد رشد یافت

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: این استان سال گذشته ۲۷۰ میلیون دلار صادرات را ثبت کرد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، میرهاشم سیداحمدی روز دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان افزود: به لحاظ وزنی هم ۱۵۹ هزار تن میزان صادرات استان طی سال گذشته بود که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۲۶ درصد رشد نشان می دهد، این در حالی است که صادرات کشورمان به لحاظ ارزش ۱۶ درصد و به لحاظ وزنی هم ۶ درصد کاهشی است.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته میزان واردات استان نیز ۴۱۱ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۸، ۱۹ درصد رشد داشت، در حالی که کشور ۱۶ درصد کاهشی بود.

وی اظهار داشت: میزان واردات به لحاظ وزنی هم ۴۵۳ هزار تن بود که رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ را نشان می دهد که این عدد در کشور ۱۲ درصد کاهش داشت.

این مسوول با اشاره به اینکه میزان عبور موقت استان در سال گذشته ۷۸ میلیون دلار بود، افزود: این رقم نسبت به سال ۹۸، رشد ۴۳ درصدی و به لحاظ وزنی هم یک رکورد خوب و بالای ۲۷۰ هزار تنی را ثبت کرد که نسبت به سال ماقبل آن، ۴۶ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: طی سال گذشته درآمد کلی گمرگ استان به مبلغ  ۲۲۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ما قبل آن،۱۷ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ صادرات استان با نوسانات ۲۶۵ میلیون دلار بود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های ارزی، ممنوعیت صادراتی این روند بصورت سینوسی بوده که اوج صادرات استان طی سال ۹۷، ۳۵۰ میلیون دلار را ثبت کرد که امیدواریم امسال به این رقم برسیم.

سیداحمدی افزود: واردات  استان در سال ۹۲، با میزان ۲۵۲ میلیون دلار آغاز شد که بصورت سینوسی ادامه داشت که اوج این رقم در سال ۹۴، به ۴۱۱ میلیون دلار رسید.

وی اظهار داشت: موضوع ورود موقت از سال ۹۴ در استان با ۱۶ میلیون دلار آغاز شد که این میزان در سال گذشته به رقم ۷۸ میلیون دلار رسید و به لحاظ درآمد نیز از سال ۹۵، ۱۱۷ میلیارد تومان بود که  بصورت رشدی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

 مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به آمار عملکرد فروردین امسال گمرک زنجان نیز گفت: برای اولین بار در روز هفتم فروردین سال جاری شمار کامیون های ورودی به گمرگ به ۳۵۰ دستگاه رسید  که بالای هفت هزار و ۵۰۰ تن واردات داشتیم که این یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گمرگ استان عملکرد فروردین امسال را با ۳۰ میلیون دلار در بخش صادرات آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: این مهم نسبت به سال گذشته ۶۳۶ درصد رشد دارد و بالای ۱۶ هزار تن بوده که ۵۱۲ درصد رشد کرده است.

کد خبر 42695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =