ارائه تسهیلات خرید مواد اولیه برای قالیبافان خانگی

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: تسهیلات خرید مواد اولیه برای قالی بافانی که مشاغل خانگی داشته و متمرکز نیستند، پرداخت خواهد شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت صمت، فرحناز رافع با اعلام این خبر گفت: تسهیلات کمک هزینه خرید مواد اولیه برای قالی بافانی که مشاغل خانگی داشته و متمرکز نیستند، پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از سال ۱۴۰۰ گفت: این امر با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بخش خصوصی در راستای بهبود وضعیت بازار فروش فرش دستباف با هدف استفاده تمام خانوارهای ایرانی از این کالای ارزشمند انجام می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: از این پس اتحادیه‌ها و تعاونی‌های فرش دستباف ملزم به ارائه گزارش عملکرد خود به مرکز ملی فرش ایران می‌باشند.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد جهت اعطای تسهیلات و خرید فرش خبر داد و گفت: فرش دستباف بافندگان به قیمت مناسب خریداری می‌شود تا مشکلی از لحاظ بازاریابی وجود نداشته باشد.

رافع گفت: ما در حوزه فرش دستباف برند خاصی نداریم، اما با کمک دستگاه‌های متولی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره)توانسته ایم برای فرش دستباف نشان جمعی بگیریم و از ظرفیت دانشگاه‌ها و مرکز فنی و حرفه‌ای برای ایجاد مراکز رشد، شناسنامه دار شدن برندینگ و ثبت نقشه‌های جغرافیایی استفاده خواهیم برد.

وی از افزایش ۲۰ درصدی تعداد قالی بافان بیمه تامین اجتماعی با تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: کارگاه‌های رنگرزی در شهرستان خدابنده با کمک این مرکز، احیا خواهند شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از بهره گیری ظرفیت‌های صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی سخن گفت و افزود: در این خصوص از مراکز رشد، اساتید، دانشجوها استفاده می‌کنیم و اطلاعات را انتقال و ترویج خواهیم داد.

کد خبر 42676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =