حمایت مستمر از ایجاد، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، حمایت از ایجاد، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی را از جمله برنامه‌های مستمر این سازمان در راستای پشتیبانی از تولید بیان کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه تجارت؛ حمید زادبوم افزود: در سال ۱۳۹۹ و با وجود مشکلات و محدودیت منابع بودجه‌ای و مشوق‌های صادراتی، سازمان توسعه تجارت ایران، حمایت از زیرساخت‌های تجاری را به عنوان اولویت خود برگزید و با وجود تخصیص کمتر از ۱۰ درصد بودجه مشوق‌های صادراتی توانست ۳۴ زیرساخت صادراتی در سراسر کشور را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد.

وی همکاری سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی را حائز اهمیت توصیف کرد و با اشاره به ردیف‌های بودجه‌ای در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، از همدلی و همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نگاه دغدغه‌مند به صادرات و تولید صادراتی قدردانی کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد زیرساخت‌های مورد حمایت در مناطق مرزی کشور بوده گفت: حمایت از این‌گونه طرح‌های زیرساختی نقش به‌سزایی در کاهش هزینه‌های صادرکنندگان به منظور حضور مستمر و هدفمند در بازارهای صادراتی دارد.

زادبوم اضافه کرد: در بسته پیشنهادی حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ که برای تصویب به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال خواهد شد، حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش مهمی از بودجه مشوق‌ها را به خود اختصاص داده و لازم است در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

کد خبر 42480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =