رکورد حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) شکسته شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: رکورد حمل کالاهای اساسی ازبندر امام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور از طریق شبکه ریلی و جاده‌ای شکسته شد.

به گزارش اگزیم نیوز، امید جهان نژادیان افزود: در سه روز گذشته ۳۳هزار تن گندم، ۲ هزار تن شکرو برنج و۱۰هزار تن روغن خام خوراکی از بندرامام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور حمل و توزیع شده است.
وی با اشاره به وظیفه اصلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در تامین و توزیع چهار قلم کالای اساسی شامل گندم، روغن، برنج و شکر خام در کشور اظهار داشت:خوزستان به دلیل بهرمندی از موقعیت جغرافیایی ، شرایط بسیار مناسبی برای ورود و توزیع کالا میان سایراستان های کشور دارد که همین موضوع باعث شده مقصد بسیاری از کالاهای اساسی جهت ورود به کشور و توزیع میان سایراستان ها قرارگیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: روند تخلیه و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور طبق برنامه ادامه دارد.
وی با اشاره به وضعیت ورود کالای اساسی به کشور، اظهار داشت: برای تامین ذخایر کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و انبارها و سیلوهای ذخیره سازی در شرایط مطلوبی قرار دارند.

خرید تضمینی گندم و کلزا
جهان نژادیان گفت: همزمان با شروع فصل برداشت گندم و دانه روغنی کلزا ،  خرید تضمینی این ۲ محصول راهبردی توسط مراکز خرید غله و با مباشرت تعاون روستایی خوزستان شروع شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه پیش بینی کرد ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی و توافقی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
وی پیک خرید ، ذخیره سازی و حمل گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان را ۴۰روز عنوان و ابراز امیدواری کرد روند خرید تضمینی و توافقی طبق برنامه پیش رود.
جهان نژادیان پیش بینی کرد استان خوزستان با خرید تضمینی ۱.۲میلیون تن گندم رتبه نخست و خرید ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا مقام دوم کشوری را کسب کند.
برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در هفته جاری در مناطق گرمسیری جنوب ، جنوب شرقی  مرکز و غربی خوزستان شروع شده است.

پیش بینی شده ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی در خوزستان شامل گندم ، جو، کلزا ، چغندرقند ، صیفی و محصولت جالیزی و سبزی تا اوایل تیرامسال برداشت شود که این میزان برداشت به عنوان بزرگترین عملیات برداشت محصولات پاییزی در کشور محسوب می‌شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.

کد خبر 42179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =