ایران جزو ۱۰ کشور صاحب فناوری تولید ترانسفورماتور نیروگاهی است

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو گفت: ایران در صنعت برق صاحب‌فناوری است و با تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این زمینه است.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس علی‌آبادی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی در گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان در گفت و گو به رسانه ها اظهار داشت: تنها در حدود هفت تا هشت کشور جهان به دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی دست یافته‌اند و امروز ایران با رونمایی از این نوع ترانسفورماتور به جمع این کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری پیوسته است.
وی بیان کرد: ایران در زمینه صنعت برق با توجه به ظرفیتی که دارد با تکیه بر نیروی انسانی توانمند ، می‌تواند در زمینه تامین نیاز سایر کشورها در این زمینه نقش ایفا کند.
وی ادامه داد: ایران در گذشته ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی را از دیگر کشورها وارد می‌کرد، اما اکنون با وجود ظرفیت گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان در این زمینه نیز بی‌نیاز شد.
علی‌آبادی تصریح کرد: تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی نمونه بارز تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخل است.
وی با اشاره به ظرفیت‌ گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان، اظهار داشت: این واحد تولیدی در صورت حمایت در زمینه‌های مختلف مانند تامین سرمایه می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.
وی یادآور شد: گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو با تامین مالی و تعریف طرح‌های بزرگ در سراسر دنیا، به دنبال ایجاد فرصت عرضه محصولات پیمانکاران صنعت برق کشور در نقاط مختلف جهان است.
علی‌آبادی با اشاره به نیروگاه «رمیله» در عراق به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های نیروگاهی منطقه، خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه مانند سیم، کابل، ترانس و قطعات به وسیله واحدهای تولیدی داخل کشور تامین شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو گفت: ببش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیمانکار داخل کشور در تامین تجهیزات نیروگاه برق رمیله مشارکت دارند و این اقدام در واقع نمونه عملیاتی پشتیبانی از تولید داخل و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.
ترانسفورماتور نیروگاهی که امروز رونمایی شد با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر و ولتاژ ۲۴۵ کیلو ولت به سفارش گروه مپنا و برای نصب در واحد گازی نیروگاه جدید سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک (کلاسF) ساخته شده است.
شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

کد خبر 42164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =