عزم مجلس برای رفع موانع تولید و تحقق شعار سال در مناطق آزاد کشور

رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی گفت: این نهاد برای کمک به رفع موانع تولید و تحقق شعار سال در مناطق آزاد کشور عزم جدی دارد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «معصومه پاشایی بهرام»در نشستی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از ایرادات وارده بر لایحه حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در این محدوده ها، تصریح کرد: مطالبات فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مستقر باید پیگیری شود.

پاشایی بهرام با اشاره به معافیت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از ابزارهای جلب و جذب سرمایه گذاران که در متن قانون چگونگی اداره این مناطق تاکید شده، خاطرنشان کرد: متعهد بودن قانونگذاران به قوانین وضع شده قبلی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم بومی و فعالان این مناطق ضروری است.  
وی تصریح کرد: این معافیت ها و تاسیس مناطق آزاد در نقاط محروم مرزی طی سال های متمادی باعث رونق نسبی و در سال های اخیر با تلاش های انجام شده، اقدامات موثری برای رفع محرومیت، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار صورت پذیرفته است، ضروری است با حفظ و حراست، از مانع تراشی هایی که باعث تعطیلی این کسب و کارها می شود اجتناب کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر حفظ اعتماد فعالان اقتصادی و حمایت از آن، تصریح کرد: فعالیت همه دستگاه ها در راستای اجرایی شدن شعار سال و رفع موانع تولید لازم است.
وی، همچنین موافقت خود را با بررسی دقیق و کارشناسی مجدد این لایحه در کمیسیون های مرتبط اعلام کرد.
براساس این گزارش، مجلس شورای اسلامی با لغو قانون معافیت مناطق آزاد، فعالان این مناطق را مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کرده است.

کد خبر 42120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =