حمایت ۸۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت از شرکت‌های دانش بنیان

وزیر نفت گفت: براساس اختیاراتی که بودجه ۱۴۰۰ به ما داده، ما می‌توانیم ۸۰۰ میلیارد تومان برای پشتیبانی کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) هزینه کنیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، بیژن زنگنه در مراسم بهره برداری از صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنعت نفت افزود: شعار امسال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» است و ما هم بر اساس شعار سال، تصمیماتی گرفتیم تا از شرکت‌های دانش بنیان و کسب کارهای نوپا (استارتاپ ها) پشتیبانی کنیم و موانع را از سر راه آن‌ها برداریم.

وی ادامه داد: صنعت نفت برای حمایت از این شرکت ها، ۲ اقدام مهم انجام داده است؛ یکی از این اقدامات، تاسیس پارک نواوری و فناوری نفت است که اساسنامه آن تایید و مکانش مشخص و در حال فعالیت است.

وزیر نفت گفت: از این نوع پارک‌های نواوری و فناوری زیاد تاسیس شده است، اما پارک نواوری و فناوری نفت، جز نخستین مواردی است که از طرف بخش تقاضا و به صورت غیر دولتی تاسیس شده، یعنی این بار سمت تقاضا با طرح خود، سمت عرضه را تحریک می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت نفت بزرگترین محرک اقتصاد در حوزه‌های فناورانه است افزود: امروز مدیر عامل صندوق پژوهش و نواوری نفت صحبت کرد. این صندوق در ابتدا با ۱۰۰ میلیارد تومان فعالیت خود را اغاز کرد که امسال باید سرمایه صندوق را افزایش دهند.

زنگنه تاکید کرد: ما از طریق امکانات دیگری که قانون و تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در اختیار ما گذاشته است می‌توانیم ۸۰۰ میلیارد تومان منابع برای پشیتبانی از کسب و کارهای نوپا هزینه کنیم و به این صندوق کمک کنیم.

امضای شش قرارداد همکاری در زمینه توسعه صنعت نفت

شش قرارداد همکاری در زمینه توسعه صنعت نفت و عمق بخشی به تولیدات داخلی شرکت‌های دانش بنیان، به امضا رسید.

این قراردادها صبح امروز با حضور وزیر نفت و بین شرکت ملی نفت ایران، بخش خصوصی، شبکه بانکی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید.

تفاهم‌نامه سه جانبه تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نخستین قراردادی بود که امروز بین مدیران عامل شرکت ملی نفت ایران و بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی، به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تامین مالی و حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فناورانه نیز به امضای مدیران عامل شرکت ملی نفت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به امصا رسید.

قرارداد سرمایه گذاری استارتاپ فرادید، قرارداد خرید تضمینی مته‌های حفاری PDC به تعداد ۶۰ عدد، قرارداد خرید ۲۰ عدد پمپ ESP صنعت نفت و قرارداد وام تبدیل به سهام به طرح‌های شتاب‌دهنده آبان نیز سه قرارداد دیگری بودند که امروز بین صندوق پژوهش و فناوری وزارت نفت و بخش خصوصی به امضا رسید.

کد خبر 42107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =