پیشتازی مرکز مالی ایران در آموزش بازار سرمایه

مدیرعامل مرکز مالی ایران گفت: با توجه به میزان رشد بازار سرمایه، میزان آموزش در بازار سرمایه نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز، مرکز مالی ایران از سال ۹۲ با ساختار جدید در جهت تأمین نیازهای جدید بازار سرمایه و به منظور توسعه آموزش و پژوهش آغاز به کار کرد.

این مرکز از ابتدای کار تا به امروز توانسته سهم چشمگیری در دو بخش آموزش های پایه و تخصصی بازار سرمایه به خود اختصاص دهد.

در همین رابطه سجاد موحد مدیرعامل مرکز مالی ایران با اشاره به اقدامات سال گذشته این مرکز اظهار کرد: به طور کلی در بحث آموزش رشد چشمگیری را در تعداد دوره، تعداد مشارکت کنندگان و همچنین نفر ساعت آموزشی شاهد بودیم؛ در سال ۹۹ توانستیم در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزشی را با مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفر که بیش از ۲۵۲ دوره آموزشی را شامل می شد، با موفقیت برگزار کنیم .

رشد چشمگیر علاقمندان دوره های آموزشی

وی همچنین با اشاره به تعداد ساعات برگزاری دوره ها و تعداد دانش پذیران این مرکز عنوان کرد: دوره های آموزشی برگزار شده توسط این مرکز با احتساب زمان برگزاری، رشد مطلوبی داشته و بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش را شامل شد که این میزان در سال ۹۸ معادل ۱۹ هزار نفر ساعت آموزشی بود، لازم به ذکر است سال گذشته بیش از ۱۴ هزار دانش پذیر از دوره های مرکز مالی ایران استقبال کردند.

مدیرعامل مرکز مالی ایران با اشاره به ضرورت دانش و مهارت در بازار سرمایه و افزایش تقریبی حضور بانوان در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اینکه میزان حضور بانوان در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده ارتباط مستقیمی با بالا رفتن دانش و مهارت آن ها در بازار سرمایه دارد؛ یکی از مواردی که نسبت به سال ۹۸ در سال ۹۹ با رشد قابل توجهی همراه بوده نرخ مشارکت بانوان بود؛ سال ۹۸ میزان حضور بانوان در دوره های آموزشی بازار سرمایه ۱۴ درصد به کل دانش پذیران بود که این میزان در سال ۹۹ به ۳۱ درصد رسید.

سجاد موحد همچنین با بیان اینکه تعداد اساتید همراه با این مرکز نسبت به سال ۹۸ با افزایش مطلوبی همراه بوده اظهار کرد: در سال گذشته ۶۷ استاد همراه مرکز مالی ایران بوده اند که این اساتید در سطوح بالای علمی و مرتبط با بازار سرمایه و همچنین دارای تجارب گرانقیمت در نهادهای مالی معتبر و ارکان بازار سرمایه هستند.

گفتنی است نرخ مشارکت اساتید زن از ۱۵ به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و امید می رود این رشد در سال جاری هم ادامه پیدا کند.

وی در ادامه میزان رضایتمندی از دوره های آموزشی را بالای ۸۲ درصد عنوان و تأکید کرد: به لطف خداوند آمار رضایت از دوره های در مرکز همواره قابل توجه بوده اما این به آن معنی نخواهد بود که ما تلاش خودمان را برای افزایش سطح کیفی خدمت رسانی و آموزش کاهش دهیم.

همگام با بازار سرمایه

موحد درباره فعالیت های مرکز مالی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی بیان کرد: با توجه به ارتقاء میزان حضور مخاطبان بازار سرمایه، ما نیز در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی همگام با رشد بازار سرمایه در سال گذشته تعداد دوره های بورس کمپ (Bourse Camp) را افزایش دادیم این دوره ها در جهت ارتقاء سواد مالی افراد با موضوعات مرتبط با نیاز روز بازار سرمایه برگزار شدند.

وی ادامه داد: در مرکز مالی ایران دوره هایی با عنوان بورس مپ(Bourse Map)برگزار کرده ایم که ماهیت این دوره ارائه نقشه راهی است برای معامله گرانی که بدون دانش و مهارت هستند؛ آن ها با استفاده از این دوره می توانند با آموزش هایی که دریافت می کنند در مسیر سرمایه گذاری موفق گام بردارند. دانش پذیران در این دوره با مباحثی همچون تابلوخوانی، فیلترنویسی، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال آشنا می شوند.

آمادگی و حضور در آزمون های حرفه ای بین المللی

مدیرعامل مرکز مالی ایران تشریح عملکرد این مرکز در سال ۹۹ عنوان کرد: دوره هایی با عنوان Bourse Solution در مرکز مالی ایران برگزار شد که این دوره ها فراتر از دوره بورس مپ است و به صورتی که بر روی مباحث تخصصی به صورت جزئی تر پرداخته می شود؛ دانش پذیران در این دوره های سطح کیفی دانش و مهارت خود را در بازار سرمایه به صورت قابل توجهی ارتقاء می دهند.

موحد همچنین با اشاره به نقش مرکز مالی ایران در بازار سرمایه خارجی گفت: ما در این مرکز برای حضور فعال تر علاقمندان در بازار سرمایه خارجی دوره های Professional Solution را برگزار کردیم که هدف اصلی این دوره ها ارتقاء افراد در سطح بین المللی با راهکارهای حرفه ای است. افراد حاضر در این دوره ها آمادگی لازم را برای حضور در آزمون های حرفه ای جهان نظیر CAF (تحلیلگر مالی خبره) و FRM (مدیریت ریسک مالی) به دست می آورند.

قبولی ۸۰ درصدی

یکی دیگر از دوره هایی که به صورت خاص و ویژه و برای اولین بار در کشور برگزار می شود دوره های بورس تلنت (Bourse Talent) است که بنیان گذار آن مرکز مالی ایران است؛ سجاد موحد درباره اهمیت برگزاری این دوره ها خاطرنشان کرد: این دوره ها بر دو بخش تقسیم می شود، بخش اول جهت آمادگی موقعیت های شغلی بازار سرمایه و بخش دوم آمادگی آزمون های حرفه ای بازار سرمایه است.

وی افزود: در حال حاضر این دوره ها شامل آمادگی مشاغلی همچون مدیریت پورتفوی، حسابداری کارگزاری و حسابداری صنوق های سرمایه گذاری می شود و همچنین آمادگی آزمون های اصول بازار سرمایه، تحلیلگری بازار سرمایه و معامله گری بازار سرمایه از جمله مباحثی است که در این دوره مورد تدریس قرار می گیرند.

مدیرعامل مرکز مالی ایران با اشاره به استقبال چشمگیر از دوره های بورس تلنت، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته ۸۰ درصد از افرادی که در بعد از گذراندن این دوره ها در آزمون های حرفه ای بازار سرمایه شرکت کرده اند توانسته اند این آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

رونمایی از مدرسه آنلاین ۱۴۰۰

سجاد موحد با بیان اینکه تمام افرادی که به نوعی با این مرکز در ارتباط هستند از خانواده مرکز مالی ایران به حساب می آیند، گفت: هر فردی که در راستای افزایش و ارتقاء سطح کیفی دانش و مهارت در بازار سرمایه همراه مرکز مالی ایران است جزئی از خانواده ما است به طوری که ما تلاش می کنیم تا در طول شبانه روز این افراد را در حوزه آموزش مشاوره و راهنمایی کنیم؛ همچنین در تلاشیم تا با افزایش کیفیت در خدمت رسانی شاهد هرچه بزرگتر شدن این خانواده شویم.

مدیرعامل مرکز مالی ایران با اشاره به هدف گذاری این مرکز برای سال ۱۴۰۰ ، عنوان کرد: افزایش سطح دانش و مهارت در بازار سرمایه همواره یکی از دغدغه های این مرکز بوده و است؛ همچنین برای امسال افزایش مباحث آموزشی در بورس تلنت، رونمایی از مدرسه آنلاین مرکز مالی ایران و طراحی سامانه هایی که بتواند مسیر مهارت و اشتغال در بازار سرمایه را به صورت حرفه ای مدیریت کند را در نظر داریم.

وی در پایان با آرزوی سلامتی برای تمام مردم ایران و جهان در مقابل همه گیری ویروس کرونا، اظهار امیدواری کرد که سال جدید سالی پر از برکت و سلامتی برای همه مردم ایران باشد و همچنین با افزایش سطح کیفی دانش و مهارت در بازار های مالی و به ویژه بازار سرمایه بتوانیم گام بلندی را در جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور برداریم.

کد خبر 41959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =