بیت کوین به زودی قانون‌گذاری می‌شود

با رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین در چند ماه اخیر، اکنون شاهد حرکت دولت ها و حاکمیت ها به سمت ایجاد نظارت بیشتر و اعمال قانون بیشتر برای محدود کردن و یا تحت نظر گرفتن ارز های دیجیتال هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز، به منظور نظارت بیشتر بر معاملات ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC جی کلیتون در مصاحبه با شبکه CNBC از قانون گذاری این ارز دیجیتال خبر داد.

جی کلیتون در مورد نگاه SEC به بیت کوین گفت : با اینکه بیت کوین یک توکن بهادار محسوب نمی‌شود اما لزوما به این معنی نیست که لازم نیست روی آن نظارتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نظارت دولت ها در حوزه ارزهای دیجیتال افزود: قانون گذاری دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین، توسط دولت ها و حاکمان تعین می‌شود و انتظار می ورد که این قانون گذاری ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه اعمال شود.

جی کلیتون در جریان این مصاحبه در نقش یک شهروند این گفته ها گفت: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در زمان جی کلیتون به دلیل مقابله با عرضه اولیه کوین های ثبت نشده و جعلی با فشار زیادی مواجه شد و ضربه شدید را متحمل شد.

قابل ذکر است؛ کمیسیون SEC همچنین تمام درخواست ثبت صندوق های قابل معامله بیت کوین را رد کرد و از شرکت ریپل شکایت کرد.

براساس آنچه جی کلیتون در حوزه قانون گذاری برای ارز های دیجیتال گفت باید فهمید که قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به صورت بین المللی و داخلی محتمل خواهد بود با اینکه جی کلیتون گفته است نظرات و گفته های او فقط به عنوان یک شهروند است و جنبه اجرایی و ... ندارد اما این فرضیه که ممکن است بیت کوین با قوانینی بین المللی رو به رو شود بیشتر قوت خواهد گرفت.

کد خبر 41881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =