ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به بیش از یک میلیارد دلار رسید

ناظر گمرکات مازندران گفت: ارزش تجارت خارجی گمرکات استان در سال گذشته به یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، علی یوسفی منش روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: از یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات استان در سال گذشته ۹۱۷ میلیون و ۳۱۶ هزار دلار ارزش سهم کالاهای وارداتی و ۱۸۰ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار نیز ارزش کالاهای صادراتی بوده است.

وی ادامه داد: حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران در سال گذشته نیز بالغ بر سه میلیون و ۴۵۲ هزار تن بود.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر به بخش صادراتی گمرکات مازندران اشاره کرد و گفت: بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی به وزن ۷۴۴ هزار و ۸۳۶ تن بود.

یوسفی منش تصریح کرد: این کالاها از پایانه های گمرکی نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به ۳۶ کشور جهان صادر شده است که بیشتر این کالاها به ترتیب به مقصد فدراسیون روسیه، عراق، قزاقستان، امارات، ترکمنستان و هندوستان ارسال شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تن انواع کالای خارجی به ارزش ۹۱۷ میلیون دلار وارد گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شد.

ناظر گمرکات مازندران کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران را ۲۴ قلم اعلام کرد و گفت که عمده ترین انها جو دامی، ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی، گندم، چوب و تخته بود که عمدتا در دسته محصولات کشاورزی قرار می گیرند.

یوسفی منش تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور بیان کرد و افزود: سال گذشته عمده کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران از کشورهای روسیه ، امارات متحده عربی، ترکیه ، آلمان ، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بود.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر اظهار داشت: در سال ۹۹ از طریق گمرکات استان مازندران بیش از ۵۳ هزار و ۵۴۴ تن انواع کالا شامل کانتینرخالی، سیگار ، مصنوعات پلاستیکی ، لوله حفاری، موادشیمیایی ، تخته نراد به ارزش ۶۳ میلیون و ۸۲ هزار دلار به مقصد امارات، عراق و پاکستان ترانزیت شد.

حوزه نظارت گمرکات استان مازندران در شهرستان نوشهر مستقر است. دو اداره کل یکی در نوشهر و دیگری در امیرآباد و سه اداره گمرک در شهرستان های آمل، فریدونکنار، ساری زیر مجموعه حوزه نظارت گمرکات استان مازندران هستند.

کد خبر 41880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =