سقف بودجه سال ۱۴۰۰ تصویب شد

نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل‌ کشور، دخل و خرج کشور را در سال آینده مشخص کردند.

به گزارش اگزیم نیوز، نمایندگان در جلسه صحن علنی امروز (سه شنبه) پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

 براین اساس نمایندگان ماده واحده اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۱۶۴ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع  ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۲۸ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال به شرح ذیل است؛

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۹۹ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال شامل؛

۱- منابع عمومی بالغ بر ۱۲ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال.

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۹۵۸ هزار و ۴۸۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت ها بالغ بر ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال است.

به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ نه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند.

ابلاغ سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد ریال (مابه التفاوت سقف اعتبارات مصوب در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰) و صرفاً پس از اطمینان از منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در ۶ ماهه اول قابل ابلاغ بر مصارف مصوب است.

کد خبر 41638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =