«ابلق» فیلم برتر در حوزه سواد مالی

فیلم سینمایی"ابلق" ساخته نرگس آبیار در دومین جشنواره نشان فی،که توسط آکادمی هوش مالی برگزار می شود؛  از منظر سواد مالی به عنوان برنده انتخاب شد و فیلم های سینمایی "روشن" و "مامان" نیز دیپلم افتخار دریافت کردند.

به گزارش اگزیم نیوز، جشنواره نشان فی دومین سال است که هم‌زمان با جشنواره فیلم فجر برگزار  می شود و فیلم‌های جشنواره را از نظر سواد مالی و ایجاد گفتمانی بین اصحاب هنر و مردم مورد بررسی قرار می‌دهد.

این جشنواره که توسط آکادمی هوش مالی، وابسته به شرکت دانش بنیان پارت، ایجاد شده و در حوزه آموزش، پژوهش و سنجش سواد مالی فعالیت می‌کند.

مفاهیم سواد مالی مورد بررسی در این فیلم‌ها خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک، بیمه و تصمیم‌گیری مالی است.

 هدف از ایجاد نشان فی، دیدن فیلم‌ها با عینک سواد مالی تعریف شذه است به طوری که هادی نجف، مدرس سواد مالی در این باره گفت: سواد مالی بیشتر از این که یک مفهوم اقتصادی باشد، یک مفهوم اجتماعی به شمار می رود و یک سبک زندگی و فرهنگ است و سینما بازتاب این فرهنگ مالی مردم است  که  خود  نیز برآن اثر می‌گذارد که این یکی از نقش های بی بدیل سینماست. عینک سواد مالی چیزی بیش از شاخص های فنی و هنری سینمایی است در اینجا ما به درستی و نادرستی مفاهیمی که در فیلم‌ها به کار رفته و کیفیت و کمیت پرداخت به آن می‌پردازیم.

در این جشنواره فیلم اکران شده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با عینک سواد مالی مشاهده و ارزیابی شدند که از این تعداد، ۱۰ فیلم حاوی مفاهیم سواد مالی بودند و ۴۶ درصد از مفاهیم سواد مالی که در این فیلم‌ها بود، مربوط به حوزه تصمیم گیری مالی، ۲۹ درصد به کاریابی و درآمد، ۱۴ درصد اعتبار و بدهی، هشت درصد پس انداز، سه درصد مدیریت ریسک و بیمه و هیچ مفهومی در حوزه سرمایه گذاری در هیچ یک از این ۱۶ فیلم وجود نداشت.

کد خبر 41585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =