گزارش‌ها حکایت از حمله خرابکارانه به کشتی کانتینربر ایران است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به کشتی کانتینربر ایران که در تناقض آشکار با حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها قرار دارد، تایید می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده روز شنبه در پاسخ به سوالی در خصوص حمله به یک کشتی کانتینر بر کشورمان در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه که منجر به آسیب دیدگی این کشتی شد، اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به این کشتی که در تناقض آشکار با حقوق بین الملل و حقوق دریاها قرار دارد، تایید می‌کند.

خطیب زاده ضمن محکوم کردن این اقدام افزود: انجام اقدامات لازم در خصوص شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه در دستور کار بخش‌های مختلف بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در ابعاد مختلف آن به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش، سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران پیشتر اعلام کرد: در پی اصابت شیء انفجاری به کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» در ۲۰ اسفند در دریای مدیترانه، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.

علی غیاثیان افزود: این شناور که متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است از ایران به مقصد اروپا در حرکت بود که پس از اصابت شیء انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی، آتش بلافاصله مهار شد و به هیچ یک از خدمه آسیبی وارد نشده است.

کد خبر 41535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =