استفاده از سامانه جامع تجارت برای تنظیم بازار/عرضه روغن تا پایان رمضان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک رمضان، گفت: استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ برای تنظیم بازار موثر است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کارگروه تنظیم بازار به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری و با حضور «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.

رزم حسینی در این جلسه با اشاره به هماهنگی خوب ایجاد شده بین دستگاه ‌های مرتبط و با استناد به گزارش سازمان‌ها و بخش‌های ذیربط، اظهار داشت: سیب و پرتقال به عنوان کالاهای پرمصرف ایام نوروز با اقدامات صورت گرفته در شرایط عرضه مناسبی از نظر کیفی و قیمتی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها مسئول تنظیم بازار کالاهایی است که یارانه از دولت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: طبق قانون، این نهاد، تنها مسئول قیمت گذاری کالاهایی است که از یارانه دولتی برای تامین و تولید استفاده می‌کنند و با توجه به حساسیت بازار شب عید، مانند سنوات گذشته نسبت به تنظیم بازار میوه شب عید اقدامات لازم صورت پذیرفت و حدود ۴۰ هزار تن میوه برای این ایام خریداری شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه محموله‌های میوه‌ با توجه به اعلام نیاز هر استان، به مقصد مورد نظر ارسال شده است، ادامه داد: توزیع میوه‌های خریداری شده از ۲۵ اسفند ماه است.

وی با بیان اینکه بازار تخم مرغ در شرایط آرامی قرار دارد، گفت: به نظر می‌رسد استفاده از سامانه جامع تجارت می‌تواند برای ایجاد آرامش در بازار بسیار کمک کننده باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این سامانه ۷۰ درصد کارآمد است، تصریح کرد: اگر بتوان ترتیبی اتخاذ کرد که عرضه مرغ در این شبکه صورت بگیرد کنترل و تنظیم بازار مرغ بهتر خواهد شد و برای ماه مبارک رمضان، شاهد آرامش در این بازار خواهیم بود.

رزم‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود به افزایش ۲۵ درصدی توزیع روغن در ۲ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث نظارت با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد برخلاف بازرسی‌های مستمر، جریمه‌ها چندان بازدارنده نیست و باید در این زمینه بررسی‌هایی لازم انجام شود.

براساس این گزارش، معاون اول رییس جمهوری در این جلسه اعلام کرد: هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مرتبط با این موضوع‌ و اتخاذ تصمیم‌های لازم برای تنظیم بازار کالاهای شب عید به ویژه مرغ، میوه و روغن اصلی‌ترین محور این جلسه است.

کد خبر 41530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =