افزایش تقاضا برای خرید اتریوم

کارشناس اقتصاد فضای مجازی گفت: با خرید حجم قابل توجهی اتریوم توسط شرکت های چینی، ارزش این ارز مجازی به یک هزار و ۷۷۶ دلار رسیده به طوری که فاصله قیمتی خود با بیت کوین را بسیار کاهش داده است.

مهدی ساقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به استقبال شرکت های چینی از اتریوم و اثرگذاری مثبت بر نرخ این رمز ارز، افزود: در چند ماه اخیر بسیاری از شرکت های بزرگ و مطرح چینی به خرید رمز ارزها، مخصوصا اتریوم روی آورده اند به طوری که ورود این حجم از سرمایه، باعث رقابت تنگاتنگ میان بیت کوین و اتریوم شده و فاصله این ۲ رمزارز هر لحظه کمتر می شود.

وی ادامه داد: جذابیت اتریوم چنان زیاد شده که یک شرکت چینی در صنعت عکس نیز سرمایه خود را به رمز ارز تبدیل کرده و خریدی معادل ۲۲ میلیون و یک هزار دلار اتریوم داشته است.

ساقی با تاکید بر تغییر جایگاه ارزشی بیت کوین و اتریوم در اولویت های سرمایه گذاری فعالان ارزهای مجازی، گفت: در هفته گذشته شرکت تسلا و اسکوئر نیز بیشترین سهم سرمایه گذاری های خود را به اتریوم اختصاص داده اند.

این کارشناس رمز ارزها ادامه داد: شرکت میتو نیز بیشترین تمرکز خود را بر خرید اتریوم گذاشته و شاید اولین شرکت چینی است که دارایی خود را به این رمز ارز برای سرمایه گذاری اختصاص داده است.

 نرخ بیت کوین روز گذشته به بیش از ۵۶ هزار دلار رسید و ارزش اتریوم  نیز به یک هزار و ۷۶۰ دلار رسید. البته اتریوم تاکنون نرخ ۲ هزار و ۳۶ دلاری را هم به خود دیده است.

ساقی به عنوان یک سرمایه گذار بر ارزهای دیجیتال به علاقمندان برای حضور در این بازار و جذابیت های خرید بیت کوین، گفت: برخی ارزها همچون بیت کوین، رشد خود را کرده و برای اصلاح قیمت آماده شده و از آنجا که حرکت های صعودی هیجانی معناداری از خود نشان نمی دهد؛ خریداران این رمز ارز  منتظر کسب سود بالا نباشند.

کارشناس اقتصاد فضای مجازی یادآور شد: به دلیل ریزش های اخیر بورس، سرمایه گذاران زیادی هستند که پول خود را از این بازار خارج کرده و به خرید ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین روی آورده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر این سرمایه گذاران از روند حرکتی و نحوه معاملات ارزهای دیجیتال، مطلع نبوده و بدون آگاهی سفارش خرید می دهند؛ به طوری که برخی متقاضیان، حجم بالایی از «آلت کوین» (ارزهای دیجیتال غیراز بیت کوین) را به جای بیت کوین خریداری کرده اند.

ساقی گفت:با تمام جذابیت ها و مشکلات پیش رو، این بازار نیازمند نظارت نهادهای مرتبط بوده و کارشناسان نیز با ارائه اطلاعات دقیق، به کمک سرمایه گذاران تازه وارد بیایند تا از هدر رفت پول ملی و مردمی جلوگیری شود.

مینا ساعتچی

کد خبر 41497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =