اختصاص ۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ به آموزش‌های مهارتی

معاون وزیر کار و رییس سازمان‌ آموزش فنی وحرفه‌ ای کشور از تصویب طرح الحاقی اختصاص پنج درصد از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به توسعه آموزش های مهارتی توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور، علی اوسط هاشمی با اعلام این خبر گفت: این اتفاق حاصل نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اهمیت «مهارت آموزی به عنوان ضرورت ملی» در رفع معضل بیکاری و ارتقای معیشت هموطنان و همچنین حمایت‌ های دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: این اتفاق شاید در سه دهه اخیر بی نظیر بوده که به نوعی نشان از خروج مهارت از غربت و واقع شدن در مسیر ریل گذاری جدید برای آموزش های مهارتی محسوب می شود و امیدواریم تداوم یابد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: روی آوری به ارزشمندترین سرمایه های سازمان و مشارکت شرکای اجتماعی بتواند تجربه ای را ثبت که موجب تقویت بهتر نگاه‌ها به ارزش مهارت در کشور شود.

معاون وزیر کار، تغییر نگاه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان به موضوع مهارت به عنوان عنصر کلیدی اشتغالزایی در کشور موجب خرسندی دانست و با تأکید بر رویکرد مهارت آموزی جامعه محور به عنوان رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور، بر عزم ملی برای توسعه آموزش های مهارتی با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، شرکای اجتماعی و نهادهای مرجع و جریان ساز تأکید کرد.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند و کسانی که پس از پایان دوره آموزشی در آزمون شرکت می‌کنند به شرط کسب نمره قبولی گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

همچنین طبق برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ ایجاد یکهزار و ۵۰۰ مرکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی در کنار مراکز صنعتی برنامه‌ریزی شده است و اکنون بیش از ۵۰۰ واحد جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی ایجاد شده است.

کد خبر 41379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =