حمایت آذربایجان از توافقات تمدید کاهش استخراج نفت در قالب اوپک پلاس

جمهوری آذربایجان از توافقات حاصله در چهاردهمین اجلاس اخیر وزیران نفت کشورهای اوپک پلاس در باره تمدید سهمیه های فعلی تولید روزانه نفت در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی حمایت کرد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت انرژی جمهوری آذربایجان، دولت باکو همکاری برای حفظ پویایی مثبت در بازار نفت در شرایط ناپایدار ناشی از همه گیری را مهم می‌داند.

"پرویز شاهباز اف"وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در مقایسه با دوره های گذشته تعادل در بازار برقرار شده است، افزود: با این حال خطرات برای بازار نفت هنوز هم برطرف نشده است.

وی تصریح کرد: افزایش فعلی قیمت ها بیشتر به دلیل شرایط کنونی جهانی است تا تقاضای نفت و افزایش قیمت نفت بر حسب افزایش تقاضا و دیگر معیارهای اساسی موجب برقراری شرایط پایدار در بازار می شود.   

طبق توافق حاصله در قالب اوپک پلاس، تعهدات جمهوری آذربایجان در ماه آوریل سال جاری میلادی برای کاهش حجم استخراج روزانه نفت ۱۲۳ هزار بشکه است و بر این اساس میزان استخراج روزانه این کشور ۵۹۵ هزار بشکه خواهد بود .  

این در حالی است که در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی میزان کاهش روزانه استخراج نفت از سوی کشورهای اوپک پلاس ۶.۹ میلیون بشکه پیش‌بینی شده است.

در سیزدهمین اجلاس وزیران نفت کشورهای اوپک پلاس برگزار شده در ماه ژانویه سال جاری میلادی، در خصوص کاهش میزان استخراج نفت تا ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه در روز در ماه فوریه و تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در ماه مارس توافق شد.

کد خبر 41332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =