صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا ۵۲ درصد رشد یافت

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: طی یازده ماه امسال در مجموع ۲۰۵ هزار و ۱۳ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۱۳۴ هزار و ۷۹۲ تن مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، غلامحسین ولدی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع ۳۶۵ هزار و ۶۲۳ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۳۴۲ هزار و ۵۹۳ تن مدت مشابه پارسال، چهار درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: طی یازده ماه گذشته بیش از ۱۳۵ هزار تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد کشور شده و بیش از ۱۶ هزار تن کالا از طریق این پایانه ریلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ خاطرنشان کرد: عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو  و  کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا  بوده است.

وی یادآور شد: سیمان، کلینکر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

راه آهن آستارا - آستارا  فروردین ماه سال ۹۷ با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار به وسیله کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل کریدور اقتصادی نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و یکی از مهمترین اهداف احداث آن تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.  

کد خبر 41330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =