ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در بخش تولید فولاد است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور برتر جهان در بخش تولید فولاد است.

 به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا شهیدی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: امروز علاوه بر موضوع تحریم ها کرونا نیز شرایط اقتصادی کشور را سخت تر کرده است و با توجه به محدودیت های منابع اقتصادی با مشکلاتی در بخش‌های مختلف مواجه شده‌ایم.

وی افزود: با تدابیری که مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت صنعت و معدن اتخاذ کردند، خیلی از کارخانه‌های تعطیل به رونق تولید بازگشت و بصورت ۲ و سه شیفت فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: در بحث صنعت کارهای خوبی صورت گرفته که علیرغم مشکلاتی در رابطه با لوازم خانگی ال جی و سامسونگ برندهای داخلی با تولیدات خود بخش عمده ای از این مشکلات را برطرف کرده اند.

شهیدی با یادآوری اینکه امروز ظرفیت پتروشیمی کشور از ۵۰ میلیون تن علیرغم همه مشکلات به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: در بحث صادرات مجموعه صادرات و واردات ما از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

شهیدی با اشاره به اینکه مدیریت منابع مالی یک نظم خیلی خوبی پیدا کرده است، یادآور شد: علی رغم مشکلات کرونایی در سطح کشور امروز شاهد ۳۱ میلیون تن تولید فولاد در سطح کشور هستیم.    

وی اضافه کرد: ۹۰ تا ۹۵ میلیون تن سنگ آهن برای ۳۱تن فولاد نیاز است تا امروز اصلی ترین رونق تولید بخش صنعت فولاد بوده است.                                   

شهیدی تصریح کرد: سند فولاد در بخش های مختلف خودروسازی، لوازم خانگی و غیره بکار رفته است.     

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات وزارت صنعت معدن و تجارت کشور گفت: در افق ۱۴۰۰ باید ۵۵ میلیون تن تولید فولاد داشته باشیم که در این صورت نیازمند به ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تن استخراج سنگ آهن هستیم اما ذخیره فعلی سنگ آهن ما ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، یعنی اگر معدن جدیدی پیدا نکنیم ۱۴ سال آینده سنگ آهنی وجود ندارد.                           

شهیدی افزود: همین مشکلات را در زمینه مس هم در سطح کشور داریم.                                         

وی با بیان آنکه استان لرستان دارای معادن خیلی خوبی است که با بهره‌برداری از آنها می توان بخشی از مشکلات استان را حل و فصل کرد، گفت: با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار می توان در این استان یک کارگاه کوچک جواهرسازی راه اندازی کرد.

کد خبر 41305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =