عبور مجموع فروش ۷۴ شرکت معدنی در بورس از ۲۷۶ هزار میلیارد تومان

ارزش فروش ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی بورس طی یازده ماه امسال با ۹۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲۷۶ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مجموع ارزش فروش شرکت‌های حاضر در بورس تهران به ۲۷۶ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان رسید که در برابر فروش مدت مشابه سال قبل رشد ۹۳ درصدی داشته است.

در میان این شرکت ها، فولاد مبارکه با فروش ۶۶.۲ هزار میلیارد تومان رتبه نخست را در اختیار گرفت و پس از آن ملی مس با فروش ۳۴.۶ هزار میلیارد تومان در رتبه دوم ایستاد. شرکت فولاد خوزستان با ۲۶.۸ هزار میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفت و شرکت‌های گل گهر با ۲۵.۴ هزار میلیارد تومان و چادرملو با ۲۲.۳ هزار میلیارد تومان رتبه چهارم و پنجم پرفروش‌ترین‌های معدن و صنایع معدنی را در اختیار گرفتند.

فروش ۳۶ هزار میلیارد تومانی بهمن ماه

در همین حال این تعداد شرکت در ماه گذشته (بهمن ماه) به فروش ۳۶.۵ هزار میلیارد تومانی دست یافتند که این رقم رشد ۷ درصدی ماهانه و ۱۵۶ درصدی نسبت به بهمن سال ۹۸ یافته است.

۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس، ۳۲ درصد از فروش کل شرکت‌های بورسی را تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه ارزش سهام شرکت‌های این گروه، حدود ۲۳ درصد ارزش بازار است.

کد خبر 41287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =