طلای سیاه نزولی شد

به گزارش رویترز، در حالی که به دنبال سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در آمریکا، احتمال افزایش تقاضا ی نفت تقویت شده است،  اما بهای آن امروز(چهارشنبه) با افت رو به رو شد.

 به گزارش اگزیم نیوز، هرچند نامشخص بودن تصمیم اوپک پلاس در نشست هفته جاری در خصوص میزان تولید نفت طی ماه های آتی مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

هم اکنون هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۴۸ درصد رشد به ۶۳ دلار رسید و  ارزش نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز با ۲۰ سنت معادل .۳۳ درصد رشد، ۵۹ دلار و ۹۵ سنت شد.

بر اساس گزارش رویترز و به گفته تحلیلگران، سرعت گرفتن توزیع واکسن کرونا و امیدواری نسبت به ترمیم تقاضای انرژی سبب شده تا قیمت ها بالا برود و از انجایی که

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه  اعلام کرد این کشور تا پایان ماه می واکسن کافی برای واکسیناسیون کل جمعیت آمریکا را در اختیار خواهد داشت، شرکت های مارک اند کو و جانسون جانسون نیز توافق کردند؛ در زمینه سرعت بخشیدن به روند تولید و توزیع واکسن با یکدیگر همکاری کنند.

در همین حال توجه بازار نفت به نشست پنجشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش معطوف شده که قرار است در خصوص سیاست تولید خود طی ماه های آینده تصمیم گیری کنند و این در حالی است که چشم انداز کلی بازار نفت نسبت به یک سال قبل، یعنی زمانی که این گروه بر سر کاهش عرضه نفت به توافق رسید، بهبود چشمگیری داشته است.

از این رو بازار انتظار دارد گروه اوپک پلاس ۱.۵ میلیون بشکه در روز به عرضه نفت خود بیافزاید و عربستان و به سیاست کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه ای تولید خود خاتمه دهد.

در عین حال نیز انستیتوی نفت آمریکا گزارش داده است که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۶ فوریه شاهد رشد ۷.۴ میلیون بشکه ای بوده و به نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار دامن زده است.

کد خبر 41284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =