یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون یورو برای میدان آذر مهران سرمایه گذاری شد

مجری طرح توسعه میادین نفتی آذر و چنگوله شهرستان مرزی مهران واقع در جنوب باختری استان ایلام گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده در اجرای این پروژه یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون یورو بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، کیوان یاراحمدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح میدان نفتی آذر با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و شرکت وزیر نفت اظهار داشت: قرارداد توسعه این میدان سال ۹۱ با کنسرسیوم اویک و صندوق سرمایه‌گذاری نفت امضا و در قالب ۲ مرحله زودهنگام و فاز نخست اجرایی شد که هم‌اکنون فاز نخست این طرح بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این پروژه یک میلیارد و ۳۵۷ میلیون یورو بوده که با همت و تلاش نیروهای بومی و صرفه جویی صورت گرفته با مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون یورو کمتر از پیش بینی اولیه یعنی با یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون یورو به اتمام رسیده است.

مجری طرح توسعه میادین نفتی آذر و چنگوله یادآور شد: سرمایه گذاری انجام شده از محل صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک های سپه و خاورمیانه تحقق پذیرفت که از این میزان سزرمایه گذاری انجام شده ۸۰۰ میلیون یورو را بانک سپه و ۲۰۰ میلیون یورو را نیز بانک خاورمیانه عهده دار شده اند.

یاراحمدی تاکید کرد: در بخش تولید زودهنگام میدان ۳۰ هزار بشکه و در مرحله نهایی اجرایی این پروژه بزرگ ۶۵ هزار بشکه هدف گذاری شده است.

وی به پیچیدگی‌های این میدان از بعد فنی و تخصصی از جمله نوع حفاری بسیار سخت اشاره کرد و گفت: ۷۳ میلیون نفر ساعت کار بی وقفه و بدون حادثه منجر به فوت در این طرح ثبت شده است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر تاکید کرد: میزان ذخیره برداشت از میدان آذر ۴،۳ میلیارد بشکه و میزان برداشت قابل استحصال از این میدان در طول دوره ۴۰ ساله افزون بر ۴۰۰ میلیون بشکه نفت خام برآورد شده است.

وی با اشاره به مهم ترین فعالیت های اجرا شده در این طرح بیان کرد: حفاری ۱۹ حلقه چاه تولیدی، یک حلقه چاه پساب به عمق چهار هزار و ۶۰۰ متر، احداث تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی به طول ۱۸۰ کیلومتر و احداث ۳۲۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز آذر به مقاصد مورد نظر از مهمترین فعالیت ها انجام شده در اجرای این پروژه بزرگ نفتی در استان ایلام است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر احداث واحد فرآورش مرکزی میدان با ظرفیت ۷۱ هزار و ۵۰۰ هزار بشکه ، احداث واحد تاسیسات زودهنگام با ظرفیت ۳۱ هزار بشکه، اجرای ۴۰ کیلومتر خطوط آبرسانی، ۲۷ هزار مگاوات برق مورد نیاز را از دیگر فعالیت های مهم در اجرای پروژه توسعه این میدان نفتی است.

به گفته یاراحمدی بیش از ۵۷ درصد متوسط نیروهای بکارگیری شده در طرح میدان نفتی آذر بومی استان ایلام بوده اند.

طرح توسعه میدان نفتی آذر امروز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور ویدیو کنفرانسی رییس‌جمهوری به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

میدان آذر در بلوک اناران در استان ایلام واقع شده است و از جمله میدان‌های مشترک نفتی کشور به شمار می‌آید.

کد خبر 41219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =