افت ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات ۲۵ هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس تهران امروز(دوشنبه) در حالی با ۳هزار و ۹۴۴ واحد افت به کار خود پایان داد که برای اولین بار طی روزهای اخیر ارزش معاملات در بازارهای بورس و فرابورس به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، امروز برخلاف روزهای گذشته مقداری از افت بازار بورس تهران کاسته شد و شاخص کل فرابورس با رشد اندک ۴ واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص کل بورس تهران با ۳ هزار و ۹۴۴ واحد کاهش (معادل ۰.۳۳ درصد) به یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۶۵۹ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم یک هزار و ۲۸ واحد افت را به ثبت رساند و ۳۰۸هزار و ۲۵۴ واحد شد.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز در بازار امروز ۹۷۴ واحد کاهش داشت و ۴۳۱هزار و ۴۱۶ واحد شد.

شاخص قیمت هم وزن هم با ۶۳۶ واحد افت، به ۲۸۱هزار و ۸۲۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با ۵هزار و ۶۸۶ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۲هزار و ۹۵۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۷هزار و ۷۳۱ واحد کاهش به ترتیب به یک میلیون و ۷۱۱هزار و ۹۰۲ واحد، ۸۶۴هزار و ۲۸۶ واحد و ۲ میلیون و ۳۹۱هزار و ۲۰۵ واحد رسیدند.

با این حال شاخص کل فرابورس ۴ واحد رشد داشت و ۱۶هزار و ۹۲۵ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۵هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان در ۷۴۳ هزار و ۸۴۶ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

با این حال در بازار فرابورس ایران، بیش از ۹۵۴ میلیون و ۱۰۷ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۱۹هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان در ۴۵۹هزار و ۶۹۱ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. به این ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در کاهش ۳ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای فملی، شستا و خودرو و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نمادهای فولاد، فخوز، اپال و کاوه بود.

نمادهای پرتراکنش بازار بورس تهران نیز نمادهای شستا، شپنا، فملی، بوعلی، فولاد، شبندر و وتجارت بودند.

کد خبر 41217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =