منافع انحصارطلبان در برابر واردات نهاده های دامی

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که وجود انحصار موجب شده تا واردات نهاده های دامی از کشورهای همسایه بسیار مشکل شود.

به گزارش اگزیم نیوز، میثم مهرپور با اشاره به وجود انحصار در بحث واردات نهاده های دامی به کشور، گفت: وجود انحصار برای افرادی خاص در واردات نهاده های دامی به کشور، بارها مطرح و در رسانه ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته اما هیچ رویکرد نظارتی و اجرایی در این زمینه از سوی مقامات مسئول دیده نمی شود.

وی ادامه داد: در شرایط وجود انحصار و عدم رقابت سالم، قطعا قیمت و کیفیت محصول وارداتی به گونه ای خواهد بود که مردم، متضرر اصلی آن هستند زیرا افراد دارای انحصار، ارتباطات خاص خود را با برخی طرف های خارجی برقرار کرده و همواره مایلند تا فقط با همین شرکای خارجی خویش، معامله کنند.

مهر پور تصریح کرد: در چنین شرایطی، کیفیت و قیمت، قربانی انحصارطلبی های برخی اشخاص که دارای رانت هستند؛ می شود.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر ایجاد فضایی سالم به منظور رقابت و فعالیت اقتصادی گفت: اگر رقابت سالم در واردات کشور و در میان تجار ایرانی برقرار شود؛ امکان بررسی گزینه های مختلف درباره محصول وارداتی و مبداء آن به وجود خواهد آمد.

وی یادآور شد: مبحثی که در میان برخی کارشناسان، درباره تغییر مبداء واردات نهاده های دامی، از آمریکای جنوبی به کشورهای دیگر وجود دارد؛ ممکن است با منافع برخی افراد دارای انحصار در تضاد باشد لذا مشکل اصلی کشور ما در بحث واردات، وجود انحصاری آزاردهنده و غیرمنصفانه است که امکان بررسی گزینه های بهتر و مقرون به صرفه تر را در همه زمینه ها از کشورمان سلب می کند.

کد خبر 41211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =